امام جمعه ارومیه:

حضرت فاطمه دارای مقام ولایت و الگوی همه زنان است

ارومیه (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، حضرت فاطمه را دارای مقام ولایت و الگوی همه زنان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۸۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
حضرت فاطمه دارای مقام ولایت و الگوی همه زنان است

آئین گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه(س) با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در استان، معاون پرورشی و فرهنگی، مسئولان اداری و بانوان فرهنگی استان در سالن اندیشه برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در جلسه گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) به جایگاه زن در اسلام اشاره کرد و گفت: در جامعه جاهلیتِ عرب، زنان دارای جایگاه ارزشی نبودند تا جایی که دختران را زنده به گور می کردند، با ظهور اسلام خط بطلان به تمام این افکار پوچ کشیده شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ضمن اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی صبر، ایمان و شجاعت و اخلاق زنان و مردان عالم هستند، گفت: خداوند انسان‌ها را هم تراز آفریده و هیچ تبعیضی میان آنان وجود ندارد، حضرت فاطمه (س) پیامبر و امام نبود اما مقام ولایت را همانند حضرت علی (ع) دارا هستند.

وی در توئضیح جایگاه رفیع زنان در اسلام و ایران گفت: همه پیروان مقام معظم رهبری از ایشان پیروی می کنند اما طبق فرمایش دین اسلام حتی پیروی و اطاعت از مادر برای ایشان هم واجب است.

وی افزود: زنان و مردان در انسانیت یکسان هستند و تنها تفاوت آنها در ساختار وجودی آنان در جهت رسیدن به تکامل و جبران ضعف های یکدیگر است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: بشر اشرف مخلوقات است و زنان بوجود آورنده بشر در دنیا هستند و در بسیاری از موارد مردان باید از زنان اطاعت کرده و یاد بگیرد.

وی کوچکترین کار زن در خانواده را عبادت خواند و گفت: زیبایی‌های دین را ببینیم، درک کنیم و به آنها عمل کنیم و به دیگران هم انتشار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه به جایگاه زن در غرب نیز اشاره کرد و گفت: در کشورهایی با تفکرات مارکسیستی، زن یک ابزار تجاری به حساب آمده و بهره برداری تجاری از جایگاه زن دارند، در جوامع غربی مسئولیت های مردانه را بر عهده زنان گذاشته و برابری زن و مرد را دلیل این موضوع می خوانند این در حالی است که نگاه مردگونه به زن، یک ظلم بزرگ به جایگاه رفیع این قشر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار