مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی:

تبلور عملی جهاد تبیین باید در برنامه‌هاى دهه فجر نمایان شود

ارومیه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت تبلور عملی موضوع جهاد تبیین باید در برنامه‌هاى دهه فجر نمایان شود.

کد مطلب: ۱۳۳۹۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
تبلور عملی جهاد تبیین باید در برنامه‌هاى دهه فجر نمایان شود

جلسه هماهنگى و پشتیبانى سازمان بسیج فرهنگیان استان آذربایجان غربى با حضور جانشین سپاه شهداء،مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرکل نوسازى و تجهیز مدارس، مدیرکل کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان استان و اعضاى ستاد هماهنگى و پشتیبانى در سالن جلسات اندیشه آموزش و پرورش استان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در این نشست گفت: هدف مشترک بسیج و نظام تعلیم و تربیت، تربیت نسلی مومن و پایبند به ارزش‌های انقلاب در راستای اوج و تعالی نظام جمهوری اسلامی است.

علی مطهری رعایت اخلاق سیاسی و اجتماعی را از ضروریات روحیه بسیجی دانست و گفت: ولایت پذیری، حاکمیت و رهبری مقتدر با پشتوانه مردمی وفاق ملی را پررنگ تر خواهد کرد، سیاست کلی نظام تعلیم و تربیت در کل کشور، تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تحقق عملی برنامه های جهاد تبیین است.

وی گفت: اهمیت نظام تعلیم و تربیت و البته آموزش حضوری در طی دو سال اخیر به خوبی نمایان شده، کودکان، نوجوانان و جوانان باید از نظر فرهنگی و اعتقادی برای این نبرد فرهنگی با دشمنان آماده شوند و با فرهنگ عجین شده با آموزه های دین مبین در برابر استکبار و توطئه ها ایستادگی کرده و جامعه را به سوی تعالی سوق دهند.

جانشین سپاه شهداء استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تأکید بر ایجاد تفکر بسیجی در بطن جامعه و به خصوص جامعه آموزش و پرورش گفت: هیچ فرد و یا ارگانی نمی تواند ادعا کند که در کشور هیچ مشکل و نقطه ضعفی وجود ندارد، واقعیت های نظام با عملکردهای یک دولت ها و اشخاص و ... برابر و هم تراز نیستند، این عادلانه نیست که مشکلات شخصی خودمان را گردن نظام جمهوری اسلامی انداخته و موجب ایجاد حاشیه برای آن باشیم.

سردار طالب رحیمی در این خصوص ادامه داد: موضوعات حاشیه ای نظام از جمله موضوع بی حجابی یک مبارزه منفی و متقابل است، جامعه امروزی نیازمند ایجاد تفکر بسیجی در بطن خود است که نظام تعلیم وتربیت بهترین بستر برای تحقق این مهم است.

وی گفت: بسیج فرهنگیان و در مجموع اقشار مختلف بسیج، وظیفه هدایت و هماهنگی در ابعاد مختلف سازمانی را بر عهده دارند،برنامه های بسیج فرهنگیان نیز با حمایت های مدیرکل آموزش و پرورش و تیم مدیریتی منسجم این مجموعه، با کیفیتو جدیت مناسب در طی ایام سال و به خصوص ایام دهه فجر اجرایی می شود.

مسول بسیج فرهنگیان سپاه شهداء استان آذربایجان غربى هم دراین نشست گفت: فرهنگیان و جامعه فرهیخته فرهنگی همواره پیشران و پیشگام در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی هستند و باور ما این است که اگر بخواهیم در مجموعه آموزش و پرورش موفق باشیم باید فرهنگ بسیجی و جهادی را در برنامه های آموزش و پرورش قرار دهیم.

سرهنگ شهاب احمدی به ویژگی های معلم بسیجی اشاره کرد و گفت: معلم برای آنکه از تحولات محیطی عقب نماند، باید روزآمدی خود را حفظ کرده و فناور پایه، معرفت بخش و مجرب نگر عمل کرده و با عمل فرهنگی خودجوش، شناخت لیزری برحذرباش های فرهنگی، تبدیل دانش ضمنی فرهنگی به دانش مستند، روح ائتلاف شناسی و مجاورت شناسی را تقویت و ضامن تقویت مبانی دینی و علمی در نظام تربیت رسمی و عمومی شود.

هماهنگی برای اعزام راهیان نور فرهنگیان و دانش آموزان، اجرای برنامه های مرتبط با جهاد تبیین با هماهنگی قرارگاه جهاد تبیین آموزش و پرورش استان، هماهنگی برای برنامه های دهه فجر و جرای برنامه های مختلف در حوزه بسیج فرهنگیان از جمله مباحث مطرحه در این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار