وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

لزوم چاره‌اندیشی برای جبران عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان به دلیل غیرحضوری شدن مدارس

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت برای جبران تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس حتما باید چاره‌اندیشی شود تا دانش‌آموزان از میزان ساعتی که برای آموزش آن‌ها معین شده عقب نمانند.

کد مطلب: ۱۳۳۹۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم چاره‌اندیشی برای جبران عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان به دلیل غیرحضوری شدن مدارس

یوسف نوری در حاشیه پاسخ به تماس‌های تلفنی در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شعار محوری دولت سیزدهم، مردمی بودن است. شئون مردمی بودن و اقداماتی که باید انجام شود حتما ارتباط با مردم است.

وی با بیان اینکه ارتباط با مردم به شیوه‌های مختلفی برقرار می‌شود که امروز به‌صورت تلفی برقرار شد، خاطرنشان کرد: نظیر این ارتباطات نه تنها در نهاد ریاست جمهوری بلکه در وزارتخانه‌ها، استان‌ها و دستگاه‌های دولتی و ادارات کل استان‌ها نیز استمرار دارد و به‌صورت یک کار شبکه‌ای دنبال می‌شود.

نوری افرود: این امر باعث شده که مردم بتوانند خواسته‌ها، پیشنهادات و انتقادات خود را بیان کنند و ما هم تا حد مقدور برطرف خواهیم کرد و این امر باعث شده تا ما مسئولان نیز به پختگی لازم را با مبتلا شدن به این سوالات در کارمان داشته باشیم و بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سوالاتی که در تماس‌های تلفنی مطرح شد، گفت: بخشی از مطالبات مربوط به جذب و استخدام است و بخشی مربوط به نارسایی‌های زیرساختی و بخشی هم پیشنهاداتی بود که از سوی همکاران فرهنگی ارائه شد.

وی ابراز کرد: از مردم باید تشکر کنیم که حمایت جدی از دولت داشتند و دارند که در سفرهای اخیر دولت به استان‌های خراسان جنوبی و یزد شاهد این موضوع بودیم.

نوری در پاسخ به علت ایجاد اختلال در شبکه شاد طی روزهای اخیر که آموزش به‌صورت غیرحضوری شده است، اظهار کرد: آموزش کاملا به‌صورت حضوری ادامه داشت و برودت هوا پیش‌بینی نمی‌شد اما به جهت سردی هوا و غیرحضوری شدن آموزش‌ها استفاده از شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) در این روزها افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: دیروز (شنبه 24 دی) اختلالاتی در شبکه شاد داشتیم و این اختلال امروز هم وجود داشت که مسئولان مربوطه بخش اعظمی از مشکلات را برطرف کرده‌اند و از فردا مشکل شبکه شاد به‌طور کامل حل خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار پانا نسبت به تعطیلی چندین باره مدارس در سال تحصیلی جاری به دلایل مختلف اعم از آلودگی و برودت هوا و اقداماتی که برای پیشگیری از تعطیلی مکرر مدارس انجام شده است، گفت: واقعیت این است که ساعت آموزش را به آن میزانی که تعیین شده است به دلایل مختلفی نداریم.

وی با بیان اینکه عقب ماندگی مهمی به مدت 26 ماه در دوران شیوع کرونا از آموزش داشتیم، اظهار کرد: بخش جبرانی برای رفع این موضوع را در تابستان سال جاری اجرا کردیم.

نوری با بیان اینکه موارد دیگری از جمله آلودگی هوا و برودت هوا نیز عارض شده و فعالیت مدارس را تحت تاثیر قرار داده است، تصریح کرد: باید فکری برای جبران این موضوع کنیم تا دانش‌آموزان از تحصیل عقب نمانند. برای مثال در دوره ابتدایی 925 ساعت آموزش برای آموزش یک سال تحصیلی معین شده که جلساتی برای این امر داشته‌ایم و چاره‌اندیشی می‌شود تا ببینیم چه کاری می‌توان انجام داد که تعطیلی درس دانش‌آموزان را جبران کنیم.

وی ضمن قدردانی از اولیای دانش‌آموزان افزود: معلمان به‌ویزه در دوران کرونا زحمات زیادی کشیدند اما اولیا نیز همیار معلمان بودند و هستند و زحمت کشیدند و حتما برای دانش‌آموزانی که به دلیل تعطیلی مدارس از تحصیل عقب می‌مانند باید فکری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار