وزیر آموزش‌وپرورش در دیدار با کارکنان معاونت آموزش ابتدایی؛

دوره ابتدایی مهمترین دوره برای شکل‌گیری نوآوری و خلاقیت در کودکان است

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش در دیدار با کارکنان معاونت آموزش ابتدایی بر اهمیت این دوره به‌عنوان مهمترین دوره برای شکل‌گیری نوآوری و خلاقیت در کودکان تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۹۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
دوره ابتدایی مهمترین دوره برای شکل‌گیری نوآوری و خلاقیت در کودکان است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری گفت: با اینکه در تحریم اقتصادی دشمن قرار داریم، اما در همین شرایط اختراعات زیادی صورت می‌گیرد، زیرا آموزش‌وپرورش و خصوصاً دوره ابتدایی به سمت آن حرکت کرده است و کودکان را به یادگیری علم و خلاقیت رهنمون ساخته است.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: کسانی که در حوزه فناوری‌های نوین توانستند، افتخاراتی کسب نمایند، آنچه باعث ثمر بخشیدن فعالیت‌های آنان شده است، تلاش‌هایی است که در آموزش‌وپرورش و خصوصاً دوره ابتدایی انجام‌ شده است.

نوری گفت: دوره ابتدایی موجب رویش کودکان خواهد شد، لذا باید نگاه متفاوتی به دوره ابتدایی داشته باشیم. امتحانات باعث ارزیابی داشته‌های مغز می‌شود، اما منجر به یادگیری نمی‌شود، لذا ارزشیابی باید به‌عنوان مرحله‌ای از یادگیری در نظر گرفته شود که منجر به بررسی عمیق یادگیری می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه نگاه به دوره ابتدایی باید اصلاح شود، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌هایی که در دوره ابتدایی برگزار و یا فعالیت‌هایی که مشابه آن است می‌تواند به اصلاح نگاه‌ها به این دوره کمک کند.

وی تصریح کرد: کودکان برای امروز نباید تربیت شوند بلکه باید برای آینده‌ای که در آن زندگی می‌کنند، تربیت شوند و در این مسیر ویژگی‌های نسلی کودکان در نظر گرفته شود.

وی با تأکید بر مردمی سازی در آموزش‌وپرورش اظهار کرد: درب‌های مدرسه را به روی اولیا و گروه‌های جهادی باز بگذارید و از ظرفیت‌های آنان استفاده نمایید. همچنین در حوزه توانمندسازی معلمان با استفاده از آموزش‌های شبکه‌ای منجر به افزایش توانمندی‌های معلمان شوید.

شایان‌ذکر است، در ابتدای این دیدار تعدادی از کارکنان معاونت آموزش ابتدایی، به ایراد سخن پرداختند و مطالبی را در مورد مسائل این معاونت مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار