مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

یکی از مبانی و آموزه‌های فرهنگی، کار خیر و خیراندیشی است

اصفهان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت یکی از مبانی و آموزه‌های فرهنگی، کار خیر و خیراندیشی است. باید تلاش کرد بستر بیشتری برای حضور خیرین در همه عرصه‌ها به ویژه در عرصه آموزش و پرورش فراهم کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۵۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
یکی از مبانی و آموزه‌های فرهنگی، کار خیر و خیراندیشی است

هفتمین نشست هماهنگی جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اصفهان با حضور مدیرکل نوسازی مدارس استان، مدیرکل آموزش و پرورش استان، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان و مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار شد.

مجتبی ملااحمدی، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان با اشاره به برگزاری هفتمین جلسه ستاد برگزاری بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اصفهان، گفت: با توجه به برگزاری این جشنواره در دی ماه جاری در خواست پوشش رسانه ای این رویداد را داریم.

وی گفت: در حال حاضر خیرین استان در طیف محدودی هستند و انتظار داریم با اطلاع رسانی های هرچه بیشتر و استفاده از ظرفیت رسانه ملی، بتوانیم مشارکت اقشار دیگر جامعه را نیز جلب کنیم. امیدواریم بتوانیم فرهنگ مدرسه سازی و توسعه کار خیر را در جامعه ترویج دهیم.

مجید نسیمی، مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان در این جلسه، به اهمیت مدرسه سازی اشاره و اظهار کرد: ما خیرین بنامی داریم که مظلومانه زندگی کرده و می کنند، اما اثرات بسیار ماندگاری در سیستم آموزش و پرورش کشور داشته اند.

وی از مدیرکل صدا و سیمای استان خواست مستنداتی از زندگی این خیرین تهیه و پخش شود. همچنین با بیان اینکه این مستندات کمک می کند نسل جدید با خیرین آشنا شوند و بتوانند این مسیر را ادامه دهند، گفت: ما صرفا هدف جلب مشارکت خیرین را نداریم، بلکه یکی از اهداف ما گسترش فرهنگ مدرسه سازی و کار خیر است.

محمدرضا ابراهیمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این جلسه فرهنگ سازی را جزو رسالت های آموزش و پرورش دانست و گفت: یکی از مبانی و آموزه های فرهنگی، کار خیر و خیراندیشی است. بنابراین باید تلاش کنیم بستر بیشتری برای حضور خیرین در همه عرصه ها به ویژه در عرصه آموزش و پرورش فراهم کنیم، در عین حال که خیرین را به عنوان الگو در جامعه معرفی می کنیم.

وی با اشاره به محدودیت های دولت ها، گفت: اگر همت و پشتکار خیرین نبود مشکلات زیادی به ویژه در حوزه فضاهای آموزشی داشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به رویکرد مجمع خیرین مدرسه ساز استان برای مدرسه یاری در کنار مدرسه سازی، افزود: رسانه ها می توانند به گسترش فرهنگ خیر و جلب مشارکت بیشتر خیرین کمک کنند تا بتوانیم بخشی از مشکلات آموزش و پرورش را حل کنیم.

بهرام عبدالحسینی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان با اشاره به پیشتازی خیرین مدرسه ساز استان اصفهان در همه عرصه ها، گفت: شاید اگر خیرین نبودند امروز معلوم نبود آموزش و پرورش چه وضعیتی داشت.

وی همچنین از معرفی خیرین مدرسه ساز در صدا و سیما استقبال کرد و گفت: ما آمادگی هرگونه همکاری را در این زمینه داریم و تلاش می کنیم مستندات خوبی از خیرین تهیه و معرفی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار