وزیر آموزش و پرورش:

خیرین مدرسه‌ساز را به عنوان نمونه‌هایی از انسان‌های نیک‌اندیش به دانش.آموزان معرفی کنید

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان لامرد، مهر، اشکنان، گله دار و علامردشت استان فارس  بر معرفی خیرین مدرسه‌ساز به دانش آموزان تاکید کرد و گفت دانش‌آموزان باید خیرین را بشناسند و عمل خداپسندانه آن‌ها را الگوی خود قرار دهند.

کد مطلب: ۱۳۳۴۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
خیرین مدرسه‌ساز را به عنوان نمونه‌هایی از انسان‌های نیک‌اندیش به دانش.آموزان معرفی کنید

وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان لامرد، مهر، اشکنان، گله دار و علامردشت استان فارس بر معرفی خیرین مدرسه‌ساز به دانش آموزان تاکید کرد و گفت دانش‌آموزان باید خیرین را بشناسند و عمل خداپسندانه آن‌ها را الگوی خود قرار دهند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در دیدار جمعی از فرهنگیان لامرد، مهر، اشکنان، گله دار و علامرودشت استان فارس در سالن اجتماعات پارسیان مهر، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و تبریک سالروز حماسه ۹ دی روز بصیرت و پیوند مردم با ولایت و گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: پایه‌گذار دفاع از ولایت، حضرت زهرا (س) بود، لذا حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: هرگاه حضرت زهرا (س) به نماز می‌ایستاد آن قدر نورانی بود که گویی تابش نور به زمین است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در یوم الله ۹ دی، مردم بصیر استمرار نظام جمهوری اسلامی را رقم زدند و با دست با کفایت معلمان، متخصصان داخلی تربیت شدند که امروز شرکت‌های حوزه نفتی را مدیریت می‌کنند.

نوری تصریح کرد: سردار سلیمانی از مسلمانان و مظلومان جهان دفاع کرد و در بین آزادی خواهان جهان محبوب است و در نهایت او به دست اشقیاء به شهادت رسید.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای دانش‌آموز حادثه شاهچراغ علیه السلام و شهدای معلم مدافع امنیت کشور گفت: این دو شهرستان ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه و پیشرفت دارند. در این منطقه، ظرفیت نیروی انسانی خوبی وجود دارد و بزرگانی مانند مرحوم رستم قاسمی، وزیر فقید کابینه دولت سیزدهم و از ایثارگران دوران دفاع مقدس اهل این شهرستان بود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌های خوب شهرستان را مرهون زحمات معلمان هستیم. مدیون تلاش‌های خیرین مدرسه ساز هستیم و خیرین بسیاری در این دو شهرستان وجود دارد که باعث افتخار است.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: در نظام جمهوری اسلامی این افتخار را داریم که خیرین۵۰ درصد مدارس را می‌سازند. مدرسه‌سازی توسط خیرین نوعی کار تربیتی است و مدرسه خیرساز فضای تربیتی است و اثر تربیتی دارد.

نوری بر معرفی خیرین به دانش‌آموزان تاکید و عنوان کرد: دانش آموزان باید خیرین را بشناسند و عمل خداپسندانه او را الگوی خود قرار دهند.

وزیر آموزش و پرورش با ابلاغ سلام رییس محترم جمهور به مردم این دو شهرستان، افزود: خوشبختانه مردم ما از درون تحریم‌ها فرصت‌ها را ساختند، لذا فازهای مختلف مجموعه‌های صنعتی جنوب کشور توسط متخصصین داخلی در این دولت ساخته شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای پیشرفت کشور باید در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم.

عضو کابینه دولت مردمی بر ضرورت ایجاد اردوگاه ملی دانش‌آموزی در این منطقه کشور تاکید و عنوان کرد: رتبه‌بندی معلمان فقط افزایش حقوق نیست، بلکه قطعه‌ای از سند تحول است و برای ارتقای جایگاه معلم و ایجاد رقابت بین معلمان اجرا شده است.

وی اضافه کرد: در دانشگاه فرهنگیان گزینش‌ها جدی گرفته شود تا بهترین نیروی انسانی در آموزش و پرورش جذب شوند، لذا در آینده نزدیک در نحوه گزینش دانشجو معلمان تجدید نظر می‌شود.

نوری ادامه داد: محتوای درس‌های دانشگاه فرهنگیان باید کاربردی و در شش ساحت تربیتی باشد و در پایان دوره آموزش، دانشجو معلمان باید در آزمون جامع شرکت کنند و تسلط خود را در این حوزه‌ها ثابت کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان جوان باید مسائل دینی را بدانند، به روز باشند، نیازهای آینده کشور و جهان را بدانند و دانش آموزان را برای آینده تربیت کند.

نوری گفت: اگر معلمی را به صورت شغل نگاه کنیم، نمی‌توانیم شان آن را حفظ کنیم، اما اگر معلمی هنر شود قطعا شان معلم حفظ می‌شود.

وی به تلاش معلمان در دوران کرونا و بازگرداندن دانش آموزان به مدارس اشاره و عنوان کرد: معلم با کار تخصصی و تربیتی نه تنها دانش آموز و بلکه جامعه را تغییر می‌دهد، لذا معلم زمانی که جامعه را تغییر دهد شان و منزلتش ارتقاء می‌یابد.

شایان ذکر است، پیش از سخنان وزیر آموزش و پرورش دو تن از فرهنگیان لامرد و مهر به نمایندگی از معلمان جنوب فارس در حضور وزیر به ایراد سخنرانی پراختند.
ارتقای معلمان به جایگاه واقعی، اجرای کامل نظام رتبه بندی، توجه بیش از پیش به دانشگاه فرهنگیان، اعمال سختی کار در فیش حقوقی به دلیل آلودگی هوای ناشی از وجود صنایع آلاینده مناطق جنوب استان فارس، توجه به معیشت فرهنگیان، کمبود نیروی انسانی، ایجاد انگیزه برای نگهداشت نیروها در پست‌های اداری، احداث ساختمان پژوهشگاه، سالن اجتماعات فرهنگیان و... از مواردی بود که از سوی نمایندگان معلمان مطرح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار