عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

ضرورت اولویت داشتن مواجهه با حاشیه‌نشینی در برنامه هفتم

تهران (پانا) - عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، حاشیه‌نشینی را تابع مسائل اقتصادی از جمله نظام بازار، مسکن و نابرابری‌های اجتماعی برشمرد و رفع آن را مستلزم نگاه فرابخشی و قرارگرفتن در اولویت سیاست‌گذاری دولت به ویژه در برنامه هفتم توسعه دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۵۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت اولویت داشتن مواجهه با حاشیه‌نشینی در برنامه هفتم

احمد نادری حاشیه‌نشینی را از مسائل مهم در کلانشهرها دانست و گفت: مسئله حاشیه‌نشینی به واسطه دامنه اثرگذاری و سطوح تاثیرپذیری آن در منظومه مسائل و آسیب‌های اجتماعی از درجه بالای اهمیت و اولویت برخوردار است.

وی با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی فرابخشی برای مواجهه با این مسأله افزود: مدیریت این پدیده در چارچوب برنامه‌های بخشی و حوزه‌ای نمی‌گنجد و کنترل و کاهش پدیده حاشیه‌نشینی در گرو اتخاذ برنامه‌های فرابخشی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایجاد مسائل و آسیب‌های اجتماعی به نوعی با موضوعات اقتصادی پیوند دارد، ادامه داد: مسئله حاشیه‌نشینی به شدت تابع نظام بازار، مسکن و نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی است.

نادری نوسانات ارزی، تورم و گرانی‌های اخیر و مهاجرت‌های بی‌رویه به کلان‌شهرها را موید وابستگی پدیده حاشیه نشینی به عرصه هایی دانست که در مدار برنامه‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی قرار نمی‌گیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به ضرورت توجه به مسائل و آسیب‌های اجتماعی در تدوین برنامه هفتم، رفع چالش‌های اجتماعی را نیازمند سیاست‌گذاری بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت عنوان کرد و گفت: ضروری است در قانون برنامه هفتم توسعه مسئله حاشیه‌نشینی را به عنوان یک مسئله اولویت‌دار ببینیم.

وی مسأله حاشیه‌نشینی را زمینه‌ای برای شکل‌گیری و بروز انواع آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: رفع مسأله حاشیه‌نشینی به عنوان یک مسأله اجتماعی مستلزم هماهنگی و برنامه‌ریزی همه دستگاه‌ها و نهادها به ویژه دولت است.

رییس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضرورت دارد دولت در تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه‌ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به ابعاد گسترده این موضوع توجه و برای رفع آن برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار