نادری در گفت‌وگو با پانا:

تمرکز بر رسانه برای اصلاح و اثرگذاری بر نسل جوان لازم است

‌تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت رسانه هویت و شخصیت جوانان و نوجوانان را شکل می‌دهد و این نسل در بستر رسانه تنفس و کنشگری می‌کنند بر همین اساس تمرکز بر نهاد رسانه برای اصلاح این نسل و اثرگذاری بر این نسل بسیار لازم است.

کد مطلب: ۱۳۳۹۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تمرکز بر رسانه برای اصلاح و اثرگذاری بر نسل جوان لازم است

احمد نادری در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «در جامعه‌شناسی و علوم اجتماعی شاخص نسلی ما هر 10 سال، یک دسته است. باید ببینیم که نوع اجتماعی‌شدن دانش‌آموزان چگونه است. اساساً عوامل موثری بر فرآیند اجتماعی‌شدن دانش‌آموزان تاثیرگذار بوده است و این دانش‌آموزان که اصطلاحا به آن‌ها نسل z نیز گفته می‌شود در یک فضای مبتنی بر پست‌مدرنیته که شاخصه آن، رسانه‌های دیجیتال پست‌مدرن است، بزرگ شده‌اند و اجتماعی‌شدن آن‌ها در این فضا اتفاق افتاده است. ما ابتدا باید تاثیر این فضا را بر اجتماعی‌شدن دانش‌آموزان بسنجیم و نحوه اجتماعی‌شدن این‌ها را بررسی کنیم.»

وی افزود: «من معتقد هستم که با این نسل باید به گونه دیگری برخورد کرد. این نسل اقتضائات خاص خود را دارد و در فضای پست‌مدرن تربیت و اجتماعی شده و کنشگری می‌کند، لذا تاثیر عوامل سنتی مانند خانواده کاهش یافته است.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «در واقع ما در جامعه‌شناسی کلاسیک می‌گوییم که پنج نهاد کلاسیک (مذهب، خانواده، آموزش، سیاست و اقتصاد) داشتیم و دو نهاد (ورزش و رسانه) به آن‌ها اضافه شده است و دو نهاد متاخر یعنی «رسانه» و «ورزش» بسیار موضوعیت دارد و این دو نهاد است که در حال شکل‌دادن هویت و کنشگری است.»

نادری ادامه داد: «امروز نهادهای سنتی کمرنگ‌تر شده‌اند لذا با وجود اینکه نقش نهادهای سنتی باید تقویت شود اما بر دو نهاد پست‌مدرن باید سرمایه‌گذاری کنیم. اگر بخواهیم در جامعه‌پذیری نسل جوان و نوجوان تغییراتی را شاهد باشیم، باید بر رسانه‌ها متمرکز شویم. رسانه در نسل جوان و نوجوان در حال شکل‌دادن مصرف، هویت و شخصیت است. این‌ها در بستر رسانه تنفس و کنشگری می‌کنند. تمرکز بر نهاد رسانه برای اصلاح این نسل و اثرگذاری بر این نسل بسیار لازم است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار