مدیر آموزش و پرورش ملارد:

مأموریت فرهنگیان، معرفی شهدا به عنوان یک الگوی تمام‌ساحتی به دانش‌‌‌آموزان است

ملارد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ملارد مأموریت فرهنگیان را معرفی شهدا به عنوان یک الگوی تمام‌ساحتی به دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۴۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مأموریت فرهنگیان، معرفی شهدا به عنوان یک الگوی تمام‌ساحتی به دانش‌‌‌آموزان است

سعید تیموری‌راد در همایش بصیرتی و روشنگری یاوران انقلاب در سالن اجتماعات شهید طحانی ملارد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی در تمامی ادوار و به ویژه شهید سلیمانی و ۹ دی‌ماه، بیان کرد: همه ما فرهنگیان یک وظیفه و مأموریت داریم و با توجه به فرموده‌های مقام معظم رهبری واجب است که در مورد ویژگی‌های خاص شهید سلیمانی را به دقت مطالعه کنیم و به عنوان یک الگوی کامل از تربیت تمام‌ساحتی به دانش‌آموزان ارائه و معرفی کنیم.

وی با اشاره به خلوص نیت و سادگی و تواضع شهید سلیمانی گفت: هدف دشمن فاصله انداختن بین دانش‌آموزان و الگوهای بی‌نظیر ما یعنی شهدا است و لازم است با برنامه‌ریزی دقیق و متنوع، در امور تربیتی و پرورشی این مهم را لحاظ کنیم.

مدیر آموزش و پرورش ملارد تأکید کرد: برای معرفی این الگوهای بی‌نظیر به دانش‌آموزان لازم است در درجه اول، خود ما به مطالعه زندگی شهدا بپردازیم و از آنان درس بگیریم.

علی‌اکبر جهانی نژاد، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت ملارد نیز طی سخنانی بیان کرد: لازم است در انعکاس فعالیت‌های مثبت بیشتر کار کنیم، هم‌اکنون دشمن از طریق رسانه و فضای مجازی به تفرقه افکنی مشغول است، بنابراین ما هم باید به طرق مختلف، سطح خود را در موضوعات مختلف و تعاون و همکاری با یکدیگر ارتقاء دهیم.

وی ادامه داد: برای رسیدن به بصیرت و آگاهی در جامعه، معلمان ما مسئولیت سنگینی دارند و بنابراین حضور معلمان در نشست‌های بصیرتی اهمیت ویژه‌ای دارد.

این مقام مسئول خطاب به معلمان افزود: اگر بخواهیم معلم تراز اول باشیم، باید در درجه اول، خودمان انقلاب و هدف آن را بشناسیم.

جهانی نژاد گفت: بسیاری از انقلاب ها در طول تاریخ بوده‌اند که پس از مدت کوتاهی دچار فروپاشی شده است، اما انقلاب اسلامی ایران پس از چهل سال هنوز به آرمان‌های خود وفادار است.

وی تشریح کرد: ذات انقلاب واژه سلطه‌ستیزی است، وقتی ما بخواهیم به آینده خود مسلط باشیم و دشمن بپذیرد که ما استقلال داریم، سلطه‌گری دشمنان ایجاد می‌شود. طبق گفته مقام معظم رهبری دشمن با ایران قوی مشکل دارد نه ایران اسلامی. اگر غرب به عزت و استقلال ما احترام بگذارد ما با غرب هم تعامل می‌کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت ملارد افزود: اوضاع بین‌المللی به ما ثابت کرد که هر ملتی وابسته باشد دچار بحران می‌شود، بنابراین آرمان ما این است که در تمامی عرصه‌ها، خودکفا باشیم و ذات انقلاب این است که دشمن داشته باشد.

وی تصریح کرد: معلمین ما یاوران اصلی انقلاب هستند و با ارتقا اطلاعات عمومی خود پاسخگوی شبهات نوجوانان در مدارس باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی خوبانی امام جمعه ملارد بیان کرد: سنگ بنای نظام ولایت است و اگر اصل امامت دچار مشکل شود ، چیزی باقی نمی‌ماند.

وی در مورد رابطه دین با سیاست ادامه داد: دیدگاه‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد، عده‌ای این دو را از هم جدا می‌مانند، گاهی هدف انبیأ را آخرت می‌دانند و دنیا را جدا می‌دانند، درباره دین و سیاست، اخلاق و اقتصاد سه دیدگاه مطرح است، نظریه تضاد که سنخیت دین با سیاست را رد می‌کند، طبق این نظریه دین و سیاست متضاد هم هستند و مسیر جداگانه‌ای دارند و دین اسلام با این دیدگاه مبارزه کرده است،نظریه سکولاریسم که عبارت است از، تفکری است که حضور دین در ابعاد مختلف زندگی بشر را نفی می کند و نظریه تلازم که این دو را در کنار هم قرار می‌دهد.

امام جمعه ملارد افزود: نظریه تضاد از عدم درک مفهوم دین حاصل شده است و با مطالعه دقیق در تاریخ می‌توان به این نکته رسید که دین همواره عاملی جهت برقراری حکومت مشروع و الهی است.

خوبانی تأکید کرد: در زمان پیامبر اسلام هم دین و سیاست بطور موازی حرکت می‌کردند و سیاست به معنای مدیریت کلان جامعه اسلامی و حل مشکلات مردم، تعریف اسلام است.

خوبانی گفت: طبق نظریه تلازم، ارزشمندترین و مهم‌ترین اعمال، رسیدگی به امور اجتماعی و حل مشکلات مردم است و اسلام این نظریه را در موضوعات مختلف در نظر گرفته است.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار