معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان:

سواد، پایه و اساس پیشرفت و توسعه در جامعه است

زاهدان (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گفت مشکلات اجتماعی موجود در جامعه نتیجه کم‌سوادی و بی‌سوادی است در حالی که افزایش افراد باسواد در جامعه کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشرفت و توسعه جامعه را به دنبال خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۳۳۴۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
سواد، پایه و اساس پیشرفت و توسعه در جامعه است

روح الله شیرازی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته سوادآموزی، اظهار کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی نتیجه سواد است.

وی افزود: افراد باسواد با تحقیق و مطالعه زیرساخت‌های حرکت‌های اجتماعی را پایه ریزی می کنند و موجب تحول و توسعه در جامعه می‌شوند.

شیرازی گفت: کسانی که حرکت‌های اجتماعی را شروع کردند و انقلاب اسلامی را در سال ۵۷ پیروز کردند، افراد باسواد بودند.

وی خاطر نشان کرد: امام خمینی رحمت الله علیه که فرمان تاسیس نهضت سوادآموزی را دادند به نیازهای اولیه جامعه اهمیت می دادند و می دانستند که سواد به همه حوائج پاسخ می دهد.

شیرازی افزود: در سال اول انقلاب ۴۱درصد افراد جامعه باسواد بودند و در سال ۱۴۰۰ این نرخ به ۹۶ درصد رسیده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: تلاش می‌کنیم تا در سطح استان نیز باقیمانده افراد بی‌سواد جامعه را با مهیا کردن شرایط مناسب به کلاس های درس ببریم و سطح سواد جامعه را کامل کنیم.

شیرازی ادامه داد: تلاش می‌کنیم کلاس های سوادآموزی را در جامعه روستایی و شهری توسعه دهیم تا از اختلاف موجود میان نرخ باسوادی شهر و روستا کاسته شود.

وی وسعت و پهناوری استان، کمبود نیروی انسانی ماهر، پراکندگی جمعیت، صعب العبور بودن بعضی مناطق و روستاها، وجود مشاغل کاذب، ازدواج زودهنگام، تنگدستی و عوامل فرهنگی را از مهمترین عوامل شناسایی شده قطعی در عدم توسعه سواد در استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

معاون سوادآموزی اداره کل ادامه داد: امسال ۴۶ هزار بی‌سواد تحت پوشش دوره های سوادآموزی قرار خواهند گرفت که این رقم نسبت به سال گذشته دو برابر است.

شیرازی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی با طرح شتاب بخشی در استان توسعه خواهد یافت، گفت: مراکزی را ایجاد می‌کنیم که در کنار سوادآموزی، افراد مهارت‌های کارآفرینی را نیز بیاموزند و تولیداتی نیز داشته باشند.

وی ادامه داد: از طرفی تضمین می‌کنیم که در این مراکز تولیدات آنها به فروش برسد و خرج زندگی آنها تامین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار