در روز بزرگداشت نهضت سوادآموزی صورت گرفت

تقدیر مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸ از آهوران

تهران(پانا) - به مناسبت بزرگداشت نهضت سوادآموزی مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸ از اعضای مجموعه سوادآموزی تقدیر و تشکر کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸  از آهوران

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش منطقه ۱۸، منصور هدایتی ضمن اشاره به اهمیت تحصیل و نقش اصلی آن در پیشرفت جوامع، سوادآموزی را شرط اصلی توسعه جوامع دانست.

منصور هدایتی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸ درباره روز سوادآموزی بیان کرد: علم‌آموزی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین برنامه‌های دین مبین اسلام است که بارها از سوی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار مورد تأکید و تشویق قرار گرفته است؛ بنابراین جامعه‌ای که خود را به علم و دین تجهیز کند در همه عرصه‌ها سربلند و پیروز خواهد شد و افق‌های روشنی را پیش روی خویش خواهد گشود.

وی ادامه داد: سوادآموزی شرط اصلی توسعه است و کم و بیش تمام کشورهای جهان، به خصوص جوامع در حال توسعه، به اهمیّت این امر پی برده‌اند و سیاست‌هایی را برای رشد باسوادی در پیش گرفته‌اند. با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، نهضت سواد‌آموزی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) که نقطه عطفی در فراگیری و همگانی شدن امر آموزش بود، شکل گرفت تا مبارزه با بی‌سوادی با سرعت و جدیّت پیش رود. در طی این سالها، سوادآموزان و تلاشگران نهضت سواد‌آموزی، مجاهدتی خستگی‌ناپذیر را آغاز کرده و با سلاح دانش و توشه ایمان و بردباری به میدان مبارزه با جهل و بی‌سوادی قدم گذاشتند و گام‌های مؤثری برای کاهش چشمگیر بی‌سوادی در جامعه برداشتند.

هدایتی ضمن تبریک روز سوادآموزی، گفت: تلاش و اهتمام همکاران فرهیخته در مجموعه سواد‌آموزی آموزش و پرورش منطقه در راستای ارتقای شاخص‌های باسوادی و تحقق اهداف نهضت سواد‌آموزی، قابل تقدیر است و می خواهیم با تلاش گسترده و همگانی مردم و مسئولین، موفق به ریشه‌کنی تمام و کمال بی‌سوادی در منطقه و سایر مناطق کشورمان ایران شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار