در کانون شهدای فرهنگیان پاکدشت برگزار شد:

دوره آموزشی توانمند‌سازی مربیان شرق استان تهران، با موضوع پیشگیری از اعتیاد

پاکدشت(پانا)- اولین دوره آموزشی توانمندسازی مربیان شرق استان تهران، با موضوع پیشگیری از اعتیاد، با حضور کارشناس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و جمعی از کارشناسان، مشاوران و دبیران شهرستان‌های شرق استان تهران در کانون شهدای فرهنگیان پاکدشت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
دوره آموزشی توانمند‌سازی مربیان شرق استان تهران، با موضوع پیشگیری از اعتیاد

مدرس این دوره، علی حامدی با اشاره به اینکه اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهمترین معظلات خطرناک جوامع بشری است گفت : افزایش آگاهی و دانش نوجوانان برای پیشگیری از اعتیاد بسیار مهم است اما در کنار دانش به سازوکارهای عملیاتی هم نیازمند هستیم .

وی اظهار کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی بویژه معظل اعتیاد، بیشتر از اینکه نیاز به تحلیل داشته باشیم نیازمند ارائه راهکارهای عملی هستیم چرا در موارد مختلف تحلیلگر زیاد داریم اما راهکار دهنده اندک است؛ هرچند تحلیل‌های آماری ضروری است اما راهکارها ضروری تراست و ما باید به این سمت و سو حرکت کنیم. در پیشگیری از اعتیاد چهار کانون هدف داریم شامل خانواده ، محیط‌های آموزشی، محیط کاری و محلات شهری و روستایی، که در راس این کانون ها خانواده قرار دارد .

حامدی تقویت زیر ساختهای مبارزه با مواد مخدر را افزایش مهارتهای زندگی ، ایجاد نشاط و شادابی ، گسترش امکانات تفریحی دانست و افزود: این راهکارها بعنوان زیر بنای روشهای زندگی در هر جامعه می تواند ارتقای پیشگیری و مقابله در مورد آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و داروهای روانگردان را افزایش دهد.

مدرس این دوره تصریح کرد: بدون تردید مصرف مواد مخدر در جامعه یکی از اصلی‌ترین معظلات اجتماعی است؛ بنابراین اجرا و استقرار برنامه‌های ارتقایی و پیشگیرانه بیش از پیش احساس می‌شود چرا که اعتیاد می‌تواند هر نوع محیط اعم از محیط‌های دولتی، صنعتی، خدماتی ، خصوصی و خانوادگی را تهدید کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار