مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی در دیدار با دانش آموز المپیاد علوم زمین:

دانش‌آموز شیروانی مدال برنز المپیاد جهانی علوم زمین را کسب کرد

بجنورد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی اعلام کرد دانش‌آموز شیروانی مدال برنز المپیاد جهانی علوم زمین را کسب کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۲۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموز شیروانی مدال برنز المپیاد جهانی علوم زمین را کسب کرد

مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی با یاسین التماسی، دانش‌آموز دارنده مدال برنز المپیاد جهانی علوم زمین دیدار و از زحمات و خانواده وی تجلیل کرد و گفت: شما دانش‌آموزان با تلاش و خودباوری در مسیر پیشرفت قرار گرفته‌اید و استان چشم انتظار تداوم موفقیت‌های درخشان شماست. دانش آموزان این استان ظرفیت و توان بسیار بالایی برای موفقیت در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی از خود نشان داده اند.

ابوالقاسم اکبری در ادامه گفت: در پانزدهمین المپیاد جهانی علوم زمین (IESO ۲۰۲۲) که به میزبانی ایتالیا و با شرکت ۳۸ کشور از دوم تا هشتم شهریورماه به صورت مجازی برگزار شد، دانش آموز شیروانی نشان برنز را از آن خود کرد.

وی افزود: یاسین التماسی به همراه محمدسینا آبابایی، سید محمدمهدی موسوی‌کلات، سمیرا احمدنژاد از دیگر اعضای تیم در بخش ان تی اف آی (NTFI ) به صورت گروهی نشان برنز را به خود اختصاص دادند و در بخش دی ام تی (DMT) هم سمیرا احمدنژاد نشان برنز را تصاحب کرد.

اکبری تصریح کرد: در بین هشت دانش آموزی که مدال طلای المپیاد علمی دانش آموزی کشوری رشته علوم زمین را کسب کرده بودند، یاسین التماسی دانش آموز سمپادی جزو چهار نفر برگزیده تیم ملی المپیاد علوم زمین جمهوری اسلامی ایران شد.

وی یادآور شد: المپیاد جهانی علوم زمین یکی از المپیادهای علمی است که به‌طور سالانه برای دانش آموزان دبیرستانی برگزار می شود تا توانایی‌های خود را در زمینه‌هایی مانند زمین شناسی، هواشناسی، علوم محیط زیست و اخترشناسی زمینی مورد آزمایش قرار دهند. دانش آموزانی که برنده رقابت‌های ملی کشور خود می‌شوند به این مسابقات دعوت می‌شوند و این مسابقات یکی از بزرگ‌ترین فعالیت‌های سازمان بین‌المللی آموزش علوم زمین است که هدفش بالابردن علاقه دانش آموزان، افزایش آگاهی عمومی از علوم زمین و افزایش یادگیری علوم زمین دانش آموزان است.

گفتنی است یاسین التماسی دانش آموز خراسان شمالی از دبیرستان شهید بهشتی دوره دوم متوسطه شهرستان شیروان است.

خبرنگار: مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار