دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش تاکید کرد:

ضرورت توجه بیشتر اساتید و نخبگان حوزه به مدارس و آموزش و پرورش

تهران (پانا) - مشاور و آموزش و پرورش گفت در ناآرامی های اخیر قبل از واقعه باید سراغ جوانان می‌رفتیم، چراکه اکنون کودکان و نوجوانان زیر سنگین‌ترین هجمه‌های دشمن قرار دارند.

کد مطلب: ۱۳۳۲۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه بیشتر اساتید و نخبگان حوزه به مدارس و آموزش و پرورش

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حجت الاسلام حمید نیکزاد در گردهمایی اعضای کمیته‌های همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خراسان رضوی در مشهد گفت: امروز دشمنان از مدرنترین روش‌ها به طور مستقیم و غیر مستقیم برای رسیدن به اهداف خود بهره می‌گیرند.

مشاور وزیر آموزش وپرورش بیان کرد: دشمن تولید و ساخت بازی، فیلم، انیمیشن و شخصیت‌های محبوب را در دست دارد و با هجمه شدید فعالیت می‌کند و در این میان فرزندان این جامعه مظلومانه زیر تهاجم دشمن قرار گرفته‌اند.

دبیر ستاد همکاریها افزود: وقتی با برخی از دستگیرشدگان حوادث اخیر صحبت می‌کنیم، می‌گویند حرف‌های شما درست است اما چرا دیر گفتید و زودتر به سراغ ما نیامدید تا آگاه شویم.

وی خاطر نشان کرد: در جریان شهادت دو بسیجی فداکار مشهدی، سخنان قاتل این شهدا بسیار تأمل برانگیز بود و چه بسا اگر کسی پیش از وقوع جنایت به‌سراغ این فرد می‌رفت و او را از حقایق و معارف آگاه می‎‌کرد، کار به اینجا نمی‌رسید که دشمن با جوسازی رسانه‌ای بتواند این اتفاقات ناگوار را رقم بزند.

دبیر ستاد همکاری‎های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در ادامه گفت: باید ببینیم چه قدر اهمیت برای مدارس قائل هستیم و برای دانش آموزان وقت می‌گذاریم. در این شرایط علما و اساتید حوزه‌های علمیه موظف هستند به سراغ مدارس بیایند و محدود به جامعه نخبگانی مدارس علمیه نباشند

وی با بیان اینکه اولویت در مدارس ارتباط با معلمان و سپس دانش آموزان است، افزود: وقتی مطلبی را به دانش‌آموزان بگوییم اما معلم قبول نداشته باشد، زحمات ما بر باد می‌رود. چون بیشترین ارتباط دانش‌آموزان با معلمان است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح روشنا ویژه مبلغان مدارس سمپاد و نمونه دولتی، طرح سفیران آسمانی ویژه مدارس شبانه‌روزی، طرح تربیتی پنجشنبه‌های پرنشاط ویژه برگزاری برنامه‌های خاص فرهنگی، ورزشی و تربیتی با میدان‌داری طلاب و مبلغان، طرح معراج با محوریت توانمندسازی ائمه جماعات در مدارس و طرح دیده‌بان ویژه شبکه‌سازی مدیران مدارس، تنها بخشی از برنامه‌های خاص فرهنگی و تربیتی ستاد همکاری‌ها در آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار