آموزش و پرورش بزرگ‌ترین شبکه تربیتی و فرهنگی کشور است

تهران (پانا) - مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های مشترک حوزه علمیه و وزارت آموزش‌وپرورش در گردهمایی مشترک مدیران و روسای آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها و مناطق و ائمه جمعه استان کرمان گفت آموزش‌وپرورش بزرگ ترین شبکه تربیتی و فرهنگی کشور است.

کد مطلب: ۱۳۳۱۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش بزرگ‌ترین شبکه تربیتی و فرهنگی کشور است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حجت الاسلام و المسلمین حمید نیکزاد با بیان این که همه ما دغدغه آموزش و پرورش را داریم، گفت: رهبر معظم انقلاب همیشه تاکید دارند که همه دستگاه‌های دولتی باید دغدغه تربیت و آموزش را داشته باشند و رویکردهای تربیتی هم باید اصلاح و به روز شود.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری "مسئولیت دین مردم با حوزه علمیه است" پس هیچ عذر و کوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست، قطعا ما همه سربازیم و فرمانده یک نفر است و ائمه جمعه ارکان شهر و منطقه خود هستند.

دبیر ستاد همکاری‌های مشترک حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: سبک کار را باید عوض کنیم همه سختگیری‌ها در آموزش و پرورش نباید فقط متوجه طلبه‌ها باشد، آموزش و پرورش بزرگ‌ترین شبکه فرهنگی و تربیتی کشور است و بهترین دوره برای کار تربیتی دوره ابتدایی است، در دوره جدید ورودی آموزش و پرورش به روی حوزه و روحانیت باز است و همه دستگاه‌ها و نهادها باید کمک کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: هر ۶ ماه یکبار باید چنین جلسه مشترکی با آموزش و پرورش برگزار شود، ۷۴۰ کمیته همکاری مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش در کشور داریم که در استان‌ها رئیس کمیته ائمه جمعه و نایب رئیس مدیران یا روسای آموزش و پرورش هستند.

نیکزاد با اشاره به اینکه طرح امین از برکات انقلاب است، تصریح کرد: کار فرهنگی، سعه صدر می‌خواهد و جهت‌گیری‌های ما باید عمیق و دقیق باشد، بعضی رویکردها ثابت شده و تغییر آن اصلا ساده نیست.

وی گفت: ۲۲۰ ساعت آموزش برای منتخبان طرح امین در نظر گرفته شده که استان کرمان هم در این زمینه خوب عمل کرده است.

بر پایه این گزارش، گردهمایی مشترک مدیران و روسای آموزش و پرورش و ائمه جمعه استان کرمان با رویکرد هم افزایی، هم‌اندیشی و تبادل نظر در خصوص مسائل فرهنگی و پرورشی، با حضور حجت الاسلام و المسلمین حمید نیکزاد مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های مشترک حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، مدیرکل آموزش و پرورش استان و... در سالن اجتماعات شهید مهدوی آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار