مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش:

نظام ارزیابی و نظام رسیدگی به شکایات نیاز به چرخش از سمت عملکرد سنتی به سمت عملکرد راهبردی دارد

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش معتقد است نظام ارزیابی و نظام رسیدگی به شکایات و بازرسی در آموزش و پرورش نیاز به چرخش از سمت عملکرد سنتی به سمت عملکرد راهبردی دارد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
نظام ارزیابی و نظام رسیدگی به شکایات نیاز به چرخش از سمت عملکرد سنتی به سمت عملکرد راهبردی دارد

حجت‌الله الماسی در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت: «نظام ارزیابی و نظام رسیدگی به شکایات و بازرسی در آموزش و پرورش نیاز به چرخش از سمت عملکرد سنتی به سمت عملکرد راهبردی دارد. حال این پرسش مطرح می‌شود که عملکرد راهبردی یعنی چه؟ در پاسخ باید گفت یعنی ما بدانیم ارزیابی که انجام می‌دهیم چرخه دستیابی به هدف را تکمیل می‌کند یا خیر، یعنی اینکه ما فقط روی یک نقطه تمرکز داریم یا به صورت کلی یک فرایند را مدنظر قرار داده‌ایم.»

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «زمانی که ارزیابی ما یک فرایند باشد نتیجه‌اش به بهبود عملکرد منجر شود، آن زمان است که کار موفقی انجام شده است.»

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام ارزیابی باید از ارزیابی سنتی به سمت ارزیابی ۳۶۰ درجه‌ای حرکت کند، گفت: «هنگامی که این عمل روی دهد، تمام عوامل دیده خواهد شد. همچنین باید فرایند ارزیابی و بازرسی منتهی به اثربخشی شود. اثربخشی زمانی اتفاق می‌افتد که پاسخگویی در مسیر راهبرد و اهداف باشد؛ نه بر اساس سلیقه‌ای عمل کردن، در واقع همکاران ما در آموزش و پرورش باید خود را در یک موقعیت جدید و در حلقه‌ای از فرایند برای رسیدن به راهبرد ببیند، چنین زمانی است که اثر بخشی رخ خواهد داد.»

الماسی در پایان خاطرنشان کرد: «نیاز به بازنگری جدی در یک سری از اقدامات اداری و نظام ارزیابی و نظام رسیدگی به شکایات و بازرسی در آموزش و پرورش داریم که ان‌شالله در رویکرد تحولی جدید این تغییرات صورت می‌پذیرد و عملکردها متناسب با شرایط جدید و در مسیر اهداف نظام تعلیم تربیت خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار