مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش:

با شناسایی فرصت‌های زیست بوم جدید، باید محیط‌های یادگیری غنی‌تری ایجاد شود

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در دوره آموزشی مدرسان طراحی محیط‌های یادگیری دوره ابتدایی شهرتهران گفت با شناسایی فرصت‌های ایجاد شده در زیست بوم جدید، باید محیط های یادگیری غنی‌تری ایجاد شود.

کد مطلب: ۱۳۴۲۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
با شناسایی فرصت‌های زیست بوم جدید، باید محیط‌های یادگیری غنی‌تری ایجاد شود

حجت‌اله الماسی با اشاره به ویژگی‌های زیست بوم جدید آموزش وپرورش اظهار داشت: فرصت هایی که در این زیست بوم برای آموزش وپرورش ایجاد شده است را باید شناسایی و با تکیه بر این فرصت‌ها و شناخت دقیق عناصر موثر بر طراحی آموزشی، محیط‌های یادگیری غنی‌تری را ایجاد کنیم.

وی ضمن پاسخگویی به پرسش‌های معلمان حاضر در این دوره آموزشی گفت: سیاست آموزش و پرورش ایجاد شبکه‌های موثر توانمندسازی در بین معلمان است، لذا با ایجاد این شبکه‌ها می توان دسترسی به آخرین یافته‌های علمی موثر در فرآیند یاددهی-یادگیری را تسهیل کرد.

مدیرکل دفتر وزارتی به سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش، برای غنی سازی محیط‌های یادگیری اشاره کرد و گفت: بعد از همه گیری بیماری کرونا، آموزش‌های مجازی می‌تواند به عنوان مکمل آموزش‌های حضوری به کار گرفته شود و با استفاده از آموزش‌های تلفیقی می‌توانیم از همه بسترهای آموزشی برای توسعه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی بهره‌برداری کنیم.

وی تاکید کرد: معلمان می‌توانند با مطالعه دقیق و بهره‌برداری از دستاوردهای علمی با عنایت به منویات مقام معظم رهبری، افسران پیشرفت کشور باشند.

محمد محمدی، مدیرکل دفتر آموزش‌های دبستانی وزارت آموزش وپرورش هم، دیگر میهمان این دوره آموزشی بود که با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های معاونت آموزش ابتدایی گفت: با جمع بندی نظرات معلمان توانسته‌ایم، تغییرات مفیدی در رویکردهای آموزشی و پرورشی این معاونت ایجاد کنیم.

وی شناسایی کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل سن (۶ تا ۱۱ ساله) را اساسی ترین وظیفه این معاونت برشمرد و گفت: در این راستا با ایجاد سامانه شهید محمودوند تلاش کرده‌ایم از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود برای شناسایی و جذب این گروه از کودکان و نوجوانان استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش‌های دبستانی به طرح شهید همت برای آموزش معلمان نیز اشاره کرد و گفت: پیش بینی شده با اجرای این طرح بیش از ۱۲۰ هزار نفر از معلمان، آموزش‌های اساسی را در حوزه دروس مختلف دوره ابتدایی ببینند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار