هادی زمانی نژاد در کارگاه توانمندسازی مدرسین آموزش خانواده:

مدرسین آموزش خانواده در راهنمایی و آگاهی‌بخشی والدین نقشی کلیدی دارند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 تهران با بیان اینکه خانواده‌ مهم‌ترین‌ و اصلی‌ترین‌ محل پرورش و آموزش فرد محسوب‌ می‌شود نقش  مدرسین آموزش خانواده به شکل  همسو با نیازهای روز دانش‌آموزان و خانواده‌ها را در راهنمایی و آگاهی‌بخشی والدین نقشی کلیدی دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۰۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
مدرسین آموزش خانواده در راهنمایی و آگاهی‌بخشی والدین نقشی کلیدی دارند

به همت کارشناسی انجمن اولیاء و مربیان در راستای دانش افزایی و توانمندسازی مدرسین آموزش خانواده، کارگاه توانمندسازی با موضوع والدگری پویا در اندیشکده تحول اداره آموزش و پرورش منطقه4 برگزار شد.

هادی زمانی نژاد؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه چهار با بیان اینکه خانواده‌ مهم‌ترین‌ و اصلی‌ترین‌ محل پرورش و آموزش فرد محسوب‌ می‌شود، اظهار کرد: بدون شک‌ جامعه یکی از عمده ترین نهادهای آموزشی و پرورشی‌ است‌، به همین دلیل، آموزش‌ خانواده بسیار مهم است، خانواده‌ بدون‌ برنامه‌ریزی‌ و مشخص‌ کردن‌ هدف‌ها، روش‌ها و محتوا، ناموفق‌ و ناکامل‌ خواهد بود.

زمانی نژاد ادامه داد: مدرسین آموزش خانواده نقش مهمی در راهنمایی و آگاهی بخشی والدین تحت عنوان آموزش خانواده دارند و همسویی مدرسین با نیازهای روز دانش آموزان و خانواده ها می تواند مسیر تعلیم و تربیت را مرتفع کند.

فاطمه مهبودی، کارشناس مسئول انجمن اولیاء و مربیان گفت: با توجه به نقش مؤثر و جایگاه بالای خانواده‌ها در فرآیند تربیت، آموزش خانواده ها امری اجتناب‌ناپذیر است، بنابراین برنامه‌هایی برای تقویت انگیزه مدرسان در دست اقدام داریم.

مهبودی تصریح کرد: در این دوره ها که به صورت کارگاهی و به مدرسی امیر ناظری، روانشناس و مشاور خانواده برگزار می شود، اصول فرزندپروری پویا، شناسایی چالش‌های والدگری و مدیریت آن‌ها، مصاحبه و ارزیابی والدین، اصلاح رفتار والدین، ارتقای کیفیت والدگری، بهبود رابطه والد و فرزند، افزایش خودکارآمدی والد، محورهای مطالبی است که در این دوره مطرح خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار