وزیر آموزش و پرورش:

استعدادهای دانش‌آموزان در هر ساحت تربیتی شناسایی و شکوفا شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت وجود سکوی استعدادیابی برای دانش‌آموزان تاکید کرد؛ به‌گونه‌ای که در هر ساحت تربیتی استعدادهایی شناسایی و شکوفا شوند.

کد مطلب: ۱۳۳۰۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
استعدادهای دانش‌آموزان  در هر ساحت تربیتی شناسایی و شکوفا شود

یوسف نوری خطاب به برگزیدگان و منتخبان هفته پژوهش با بیان این که تبدیل علم و دانش به فناوری در شما تجلی یافته و این اتفاق مبارکی است، گفت: باید دانش‌آموزان به این سمت و سو هدایت شوند. انسان اگر بخواهد مسیر کمال را طی کند راهی جز حرکت در راستای توسعه علم ندارد.

وی ادامه داد: برخی انگاره‌ها باید تغییر کنند. اگر جامعه دانش‌بنیان نباشد تولید ندارد و اگر تولید نداشته باشد اشتغال هم ندارد، لذا جامعه دانش‌بنیان در آموزش و پرورش و از طریق تربیت کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان کشور ساخته می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه‌ پایه‌های اولیه توسعه در آموزش و پرورش بنا می‌شود، اضافه کرد: مدرسه، دوره شروع و پایه است و اگر مدرسه را دریابیم جامعه از نظر تولید و اشتغال دچار تحول خواهد شد و اگر تمرکز جامعه فقط بر دانشگاه باشد و از دوره آموزش عمومی غفلت کنیم، اشتغال ناپایدار و تولید غیر بهره‌ور است.

نوری با بیان اینکه آموزش و پرورش آمادگی لازم برای همکاری با وزارت علوم، معاونت علمی ریاست‌جمهوری و دیگر نهادها را دارد تا این زنجیره ارزش را تکمیل کند، گفت: باید سکوی استعدادیابی برای دانش‌آموزان داشته باشیم به‌گونه‌ای که در هر ساحت تربیتی استعدادهای دانش آموزان شناسایی و شکوفا شوند. سکوی استعدادیابی در حال اجرایی ‌شدن است و مقدمات آن فراهم شده است. پس از شناسایی استعدادها باید دانش‌آموزان را به‌سمت مراکز علمی هدایت کنیم که وزارت علوم هم استقبال و آمادگی‌اش را اعلام کرده است، لذا درب خانه‌های خلاق، مراکز رشد، خانه‌های نوآوری و پارک‌های دانش‌بنیان به‌روی دانش‌آموزان باز است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رئیس‌جمهوری نیز بر برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت تاکید دارند، گفت: باید زمینه را فراهم کنیم تا دانش آموزان بروند و ببینند که چه کارهایی انجام شده است و ما در چه قله‌های برتر علمی قرار گرفته‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار