وزیر آموزش و پرورش:

با سرمایه‌گذاری در حوزه تعلیم و تربیت موفق‌تر خواهیم بود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در آیین احداث مدرسه دارالفنون در اردبیل جوانان امروز را میدان‌ داران اصلی عرصه تعلیم و تربیت به عنوان نسل جست‌وجوگر معرفی کرد و گفت با سرمایه‌گذاری در حوزه تعلیم و تربیت می‌توان موفق‌تر عمل کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۰۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
با سرمایه‌گذاری در حوزه تعلیم و تربیت  موفق‌تر خواهیم بود

یوسف نوری در آیین احداث مدرسه دارالفنون اردبیل اظهار کرد: بر اساس تعهدات انقلابی خود وارد عرصه شدیم و سعی ما بر این است تا خلق ثروت را با تربیت نسل آینده برای کشورمان انجام دهیم.

وزیر آموزش و پرورش از تعهدات دولتی برای تأمین منابع مورد نیاز آموزش و پرورش خبر داد و تصریح کرد: امسال ۲۰۰هزار میلیارد تومان منابع برای آموزش و پرورش پیش‌بینی شده و در کنار آن در سفر استانی رئیس جمهور نیز ۲۱هزار میلیارد تومان به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به مولفه های حکمرانی خوب خاطرنشان کرد: اولین مؤلفه در حکمرانی، مشارکت دادن مردم است و قطعاً با مشارکت دادن مردم می‌توانیم در عرصه‌های مختلف به ویژه در امر مدرسه‌سازی موفق عمل کنیم.

۵۰درصد مدرسه‌های کشور را خیرین ساختند

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: خیرین با اقدام جهادی و انقلابی خود ۵۰ درصد مدارس کشور را احداث کردند و این حرکت خود اثر تربیتی ارزشمندی به همراه دارد و خیرین با قوت و قدرت در این عرصه به شکل تأثیرگذار ورود پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به موفقیت‎های دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات بین المللی اظهار کرد: در سال‌های گذشته دانش‌آموزان با استعداد کشور هفت مدال طلا کسب کرده بودند که این تعداد مدال‌آوری در سال‌جاری به ۲۰مدال طلا در میادین جهانی ارتقا یافته است.

نوری با قدردانی از بانک عامل در انجام مسئولیت اجتماعی برای ساخت مدرسه دارالفنون در استان‌های مختلف به ویژه اردبیل بیان کرد: ساخت چنین مجموعه‌های فاخر به شناسایی و تربیت نسل ارزشمند کمک کرده و ما به وجود دانش‌آموزان با اخلاق و ارزش معنوی افتخار می‌کنیم.

وزیر آموزش وپرورش جوانان امروز را میدان‌داران اصلی عرصه تعلیم و تربیت به عنوان نسل جست‌وجوگر معرفی کرد و گفت: این نسل باید مورد تکریم و تجلیل قرار گیرند و الگوی کارآمدی را برای آنها به شکل شایسته برنامه ریزی شود. با سرمایه‌گذاری در حوزه تعلیم و تربیت می‌توانیم موفق تر عمل کنیم.

شایان ذکر است، دبیرستان دارالفنون اردبیل برای مقاطع نوبت اول و دوم متوسطه دخترانه و پسرانه در قالب ۱۵کلاس برای دختران و ۱۵کلاس برای پسران احداث می‌شود که بانک عامل و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس به صورت مشارکتی این مدرسه را خواهند ساخت.

ابه گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، این پروژه با اسکلت فلزی و با زیربنای ۹هزار و ۸۰۰متر مربع در ۲طبقه احداث خواهد شد که امکانات آن سالن ورزشی سرپوشیده، آمفی‌تئاتر، کتابخانه، سایت کامپیوتر، کارگاه حرفه‎وفن، آزمایشگاه شیمی، زیست و فیزیک، سالن غذاخوری، بوفه، موتورخانه مرکزی، نمازخانه و سایر مجموعه‌ها خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار