معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی؛

مدرسه نقطه شروع فرهنگ سازی در امر پژوهش است

تبریز(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی مدرسه را نقطه شروع فرهنگ سازی در امر پژوهش و شناسایی استعدادها و توانمندیها در دانش آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۰۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه نقطه شروع فرهنگ سازی در امر پژوهش است

طاهر علمی در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تحقیقات در کانون پرورشی و فرهنگی شهید یاغچیان آموزش و پرورش ناحیه ۴ تبریز، مدرسه را نقطه شروع فرهنگ سازی در امر پژوهش دانست و گفت: یکی از فواید پژوهش در مدارس شناسایی استعدادهاو توانمندیها و تقویت آنها در دانش آموزان است. می توان با قرار دادن دانش آموزان در مسیر صحیح پژوهش، از آنان یک پژوهشگر بزرگ ساخت.تربیت آنها و پرداختن به این موضوع بسار حائز اهمیت است.
وی افزود: کار تربیت مساعد کردن شرایط برای بروز استعدادها است و برای آن 4 مرحله کشف، پرورش، سنجش و هدایت استعدادها مطرح است. اگر این چهار مرحله در مدارس انجام شود، هم زمینه پژوهش اجرا می شود و هم زمینه مهارت یابی و در نهایت پیدا کردن شغل آسان می گردد.
علمی خاطر نشان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جایگاهی ویژه برای پژوهش در نظر گرفته شده است.خوشبختانه در سالهای اخیر توجه خوبی به امر پژوهش در مدارس صورت گرفته است.
ای مقام مسئول اذعان کرد: برای گسترش فرهنگ تفکر و پژوهش در بین دانش آموزان، مدیران و مربیان و تامین پژوهشگر مورد نیاز تعلیم و تربیت رسمی و عمومی، حمایت از پژوهشگران فعال و مجرب و ایجاد شبکه فعال پژوهشگران فعال، مورد نیاز است.
وی گفت: اقدام پژوهی در فرآیند تعلیم و تربیت رسمی مدرسه ای فرآیند اندیشه ورزی منظم، علمی و عملی است و از این طریق می توان راه حل های ممکن را در مواجه با مشکلات و چالش های پیش روی معلمان و کارگزاران تعلیم و تربیت شناسایی و عملیاتی کرد.
علمی با بیان اینکه کار آموزش و پرورش رشد دادن است، افزود: خداوند انسان را با یک ویژگی بسیار مهم خلق کرده است و آن ویژگی رشد است. برای اینکه این رشد به خوبی انجام شود به یک سیستم نیازداریم وآن سیستم، تعلیم و تربیت است. یعنی به مراقبت علمی و رفتاری نیاز داریم. همانطور که قرآن کریم ملت عالم با جاهل را یکسان نمی داند؛ آموزش و پرورش نیز وجود دارد تا ملت ها را عالم کند.توجه به علم توجه به فکر و پژوهش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار