معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

آموزش‌های میدانی بهترین سبک یادگیری برای دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بهترین شیوه آموزش به کودکان و نوجوانان را آموزش‌هایی دانست که به صورت میدانی و عملیاتی ارائه می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۲۸۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌های میدانی بهترین سبک یادگیری برای دانش‌آموزان است

اصغر باقرزاده پس از برگزاری مانور ایمنی در برابر زلزله در مدارس سراسر کشور، درباره اهمیت اجرای چنین برنامه‌هایی در مدارس اظهار کرد: اعتقاد ما این است که ارائه آموزش‌ها به کودکان و نوجوانان در زمینه موضوعات ایمنی باید متفاوت باشد؛ چراکه آموزش‌های نظری فقط می‌تواند علم دانش‌آموزان را افزایش دهد اما آموزش‌هایی که در میدان ارائه می‌شود بهترین نوع آموزش است. بنابراین باید موقعیت‌های موثر یادگیری برای دانش‌آموزان را خلق کنیم.

وی افزود: حالت طبیعیِ موقعیت‌هایی همچون زلزله بسیار خطرناک است و فرد برای ایمن ماندن از آنها باید آمادگی قبلی داشته باشد؛ بنابراین شبیه‌سازی اتفاقاتی مانند زلزله یک آموزش عملیاتی به حساب می‌آید تا دانش‌آموزان خود را در این شرایط ببینند و بتوانند بهترین واکنش و اقدام را در مواقع لزوم داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزرات آموزش و پرورش ادامه داد: در مانور زلزله و ایمنی که اخیرا به صورت سراسری در مدارس تهران و کشور اجرا شد، بخش علمی آن برعهده پژوهشگاه زلزله‌شناسی بود که به بهترین شکل ممکن، آن را برای دانش‌آموزان شرح دادند.

باقرزاده تصریح کرد: البته نباید به این آموزش‌ها بسنده کنیم؛ چون محدود کردن این کارهای خوب و آموزش‌های علمی و عملی فقط برای یک روز و رفتن به یک یا چند مدرسه به هدف اصلی ما یعنی "اشاعه آگاهی" کمکی نخواهد کرد.

وی ادامه داد: اولین کار این است که هرکدام از مسئولین علاوه بر هفته اول آذرماه که در یک مدرسه جمع می‌شوند به طور مستمر در مدارس مختلف حضور یابند؛ همچنین طی یک بازه زمانی چندماهه، همه مدارس را برای اجرای درست مانورهای عملیاتی در برابر زلزله مشارکت دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: وقتی همه مدارس تحت پوشش قرار گیرند می‌توان از خانواده‌ها دعوت کرد که در روز خاصی به مدارس بیایند و کار فرزندان خود را ببینید. بر این اساس، مدرسه‌ای که آن فعالیت را بهتر انجام می‌دهد ستاره مدارس منطقه می‌شود تا خانواده‌ها نیز در این روند خوب و موثر، سهیم و فعال شوند و آموزش‌ها از دانش‌آموزان به والدین منتقل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار