بازدید 12 هزار دانش‌آموز از مراکز توسعه و پیشرفت پالایشگاهی

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد با توجه به تاکید ریاست محترم جمهور مبنی بر لزوم آشنایی فرزندان ملت با دستاوردها و پیشرفت‌های کشور، برنامه‌ریزی کرده‌ایم که 12 هزار دانش‌آموز در قالب اردوهای راهیان پیشرفت، از مراکز توسعه و پیشرفت پالایشگاهی بازدید کنند.

کد مطلب: ۱۳۲۷۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
بازدید 12 هزار دانش‌آموز از مراکز توسعه و پیشرفت پالایشگاهی

به گزارش رکنا، «اصغر باقرزاده» ضمن یادآوری سخن رئیس‌جمهوری و پیگیری وزیر آموزش و پرورش گفت: ما مرحله جدیدی از سفرهای تربیتی را که در تابستان سپری کردیم، آغاز خواهیم کرد که «راهیان پیشرفت» نام دارد و همزمان با راهیان نور در خلیج همیشه فارس افتتاحیه آن برگزار شد.

وی افزود: هدف اصلی راهیان پیشرفت، آشنایی آینده سازان این مرز و بوم با رشد و توسعه کشور و امیدآفرینی در نسل جدید ایران اسلامی و در راستای اجرای تاکیدات مقام عظمای ولایت بر جهاد تبیین است.

معاون پرورشی و فرهنگی خاطرنشان کرد: کوتاهی در زمینه بیان دستاوردها و پیشرفت های جمهوری اسلامی به نسل جدید و عدم مقایسه درست شرایط فعلی با پیش از انقلاب، باعث شده تا امروز دشمنان با فریب نوجوانان و جوانان که فرزندان عزیز ما هستند، دستاوردهای جمهوری اسلامی در 43 سال گذشته را زیر سوال ببرند.

باقرزاده با بیان اینکه باید حرکت موثری در انجام تکلیف شرعی، ملی و قانونی مان در زمینه جهاد تبیین به عمل آوریم، تصریح کرد: یکی از موضوعات جهاد تبیین، شناساندن توانمندی های کشور به نوجوانان و جوانانمان است.

وی افزود: برای مثال ما در صنعت نفت و گاز، حرف های زیادی برای گفتن داریم و با برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت می توان دانش آموزان، و حتی دانشجومعلمان و فرهنگیان را با توانمندی های کشور در این صنعت آگاه کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با داشتن ظرفیت 16 میلیون دانش آموز و حدود یک میلیون فرهنگی، ظرفیت بزرگی برای شناساندن پیشرفت های کشور دارد، گفت: دانش آموزان می توانند در این طرح به عنوان سفیران پیشرفت عمل کنند؛ زیرا که امید قطعی داریم ایران اسلامی به دست فرزندان همین سرزمین به جایگاه فعلی رسیده و به مدد الهی به بالاترین قله های پیشرفت خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار