مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان:

‌20 درصد مدارس ساخته شده در زنجان با مشارکت خیرین پایه‌گذاری شده است

زنجان (پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه 20 درصد مدارسی که در سطح استان احداث و به بهره‌برداری می‌رسند با مشارکت خیرین پایه‌گذاری می‌شود، گفت خیرین از 30 تا 100 درصد ساخت مدارس، مشارکت و همراهی دارند.

کد مطلب: ۱۳۲۷۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
‌20 درصد مدارس ساخته شده در زنجان با مشارکت خیرین پایه‌گذاری شده است

حمیدرضا اسلامی امروز در آیین افتتاح مدرسه خیّرساز ریاحی شهر زنجان اظهار کرد: مدارس خیّرساز، مدارسی هستند که با کمک خیرین مدرسه‌ساز احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به مشخصات مدرسه خیّرساز 6 کلاسه که با مشارکت خانم ریاحی و فرزندان‌شان ساخته شده است، خاطرنشان کرد: این آموزشگاه 6 کلاسه به مساحت 848 مترمربع در 2 طبقه احداث شده و شامل 92 مترمربع دیوارکشی و 1460 مترمربع محوطه‌سازی است.

اسلامی با بیان اینکه این آموزشگاه با هزینه 8 میلیارد ریال توسط خیّر آغاز شده است، افزود: این آموزشگاه با هزینه‌ای معادل 60 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی تکمیل شده و 15 میلیارد ریال نیز برای تجهیز امکانات آن هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: 20 درصد مدارسی که در سطح استان احداث و به بهره‌برداری می‌رسند با مشارکت خیرین پایه‌گذاری می‌شود و خیرین از 30 تا 100 درصد ساخت مدارس، مشارکت و همراهی دارند.

وی اظهار کرد: این مدرسه با توجه به نیاز منطقه، قبل از افتتاح از ابتدای سال تحصیلی جاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت و مراسم افتتاح آن مقارن با هفته بسیج شد.

اسلامی ضمن گرامیداشت هفته بسیج خاطرنشان کرد: بسیج از بدو پیروزی انقلاب اسلامی همواره حامی، حافظ و همراه مردم و دولت بوده است.

هزینه کردن در آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری است

سردار ابوالفضل طهماسبی، جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز در این آیین با بیان اینکه خیّران، افرادی هستند که اموال خود را در راه خیر و نیکو صَرف می‌کنند، گفت: زنجان به‌عنوان یکی از استان‌های خیّر در حوزه‌های مختلف در سطح کشور سرآمد است.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت کارهای خیر و ماندگار به‌ویژه در حوزه علمی و آموزشی اظهار کرد: هزینه کردن در حوزه آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری است و نتایج آن سال‌های بعد نمایان می‌شود.

طهماسبی با اشاره به هفته بسیج خاطرنشان کرد: بسیج، روزی در قالب گردان‌های نظامی بود و امروز شاید به شکل نظامی نباشد اما در حوزه‌های مختلف علمی، آموزشی، صنعت و محرومیت‌زدایی تلاش می‌کند و یکی از حوزه‌های فعالیت بسیج، مدرسه‌سازی است که تعدادی در گذشته در استان ساخته شده و تعدادی هم در حال ساخت است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه هر اندازه در حوزه آموزش و پرورش بتوانیم کمک کنیم، جا دارد، گفت: بسیج علاوه بر ساخت مدرسه، پروژه‌های مختلف دیگری هم در دست اجرا دارد.

وی با بیان اینکه بسیج یادگار ارزشمند امام راحل و کسانی است که رفتند تا امروز ما بتوانیم آزادانه و سرافرازانه زندگی کنیم، ابراز کرد: بسیج، یادگار شهیدانی است که از بهترین سرمایه یعنی جان خود گذشتند و زمین خوردند تا ما امروز بر زمین نخوریم.

طهماسبی با بیان اینکه دشمن با تلاش و سیاه‌نمایی در حوزه‌های مختلف و به‌ویژه فضای مجازی، ایرانی پر از مشکل را برای دانش‌آموزان و نسل جوان ساخته است، تصریح کرد: این در حالی است که می‌بینیم خانواده‌هایی مانند خانم ریاحی در راه علم و دانش تلاش می‌کنند.

بسیج، یک فرهنگ و تفکر برای رشد و تعالی جامعه است

مرتضی شهامی، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه بسیج طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی فقط یک سازمان نظامی نیست، گفت: بسیج، یک تفکر و فرهنگ در خدمت به رشد و تعالی جامعه است و اقدام خیّر مدرسه نیز در این حوزه تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه نیازی که در جامعه داریم، همدلی و همراهی و همکاری و کمک به یکدیگر و انجام کارهای ایثارگرانه است، اظهار کرد: گروه‌های جهادی، مدرسه‌سازی، بیمارستان‌سازی، اقتصاد مردمی و... همه در یک طیف است.

شهامی خاطرنشان کرد: این اقدامات باعث ناامیدی و شکست دشمن می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار