در جلسه هماهنگی مانور سراسری زلزله در آموزش و پرورش منطقه ۴ مطرح شد:

بحران، واقعیتی اجتناب‌ناپذیر در زندگی اجتماعی است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 با بیان اینکه بحران، اجتناب‌ناپذیر و پیشگیری وآمادگی برای مقابله با آن از اهمیت خاصی برخوردار است، اجرای آموزش‌ها و مانورهای مداوم برای دانش‌آموزان را از عوامل موثر در آمادگی دانش‌آموزان و تصمیم‌گیری در شرایط سخت و بحرانی برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
بحران، واقعیتی اجتناب‌ناپذیر در زندگی اجتماعی است

جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور هادی زمانی نژاد؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه4، علی گلشن، معاون پرورشی و تربیت بدنی، رضوان شیرزادی؛ مدیر سازمان دانش آموزی و محمد علی فیاضی؛ مدیر و جانشین شهردار در ستاد بحران و نمایندگانی از اورژانس، آتش نشانی، آب و فاضلاب، شرکت گاز؛ هلال احمر و ستاد بحران شهرداری این منطقه در اندیشکده تحول برگزار شد.

هادی زمانی نژاد ضمن تشکر ازحضور ارگان های مختلف در جلسه هماهنگی مدیریت بحران گفت: بحران، واقعیتی اجتناب ناپذیر در زندگی اجتماعی است. بحران ها در ذات خود بستر شکل گیری تهدیدها و فرصت هایی هستند که بر حسب نوع، شدت و گستره محیطی بحران، می تواند همه مردم را در شرایط دشوار و پر مخاطره ای قرار دهند.

وی افزود: در بحث مدیریت بحران، پیشگیری از بحران وآمادگی برای مقابله با آن از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاه های اجرایی می بایست از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند.

زمانی نژاد با بیان اینکه همه ارگان های مختلف می بایست در جهت کمک به شهروندان و آمادگی برای مقابله با بحران ها دست به دست هم دهند، افزود: زلزله پدیده ای طبیعی است که عدم آگاهی نسبت به آن سبب بروز مشکلات بسیاری بین جوامع می شود. دانش آموزان، چه در محیط مدرسه و چه در محیط منزل از جمله گروه‌های جامعه هستند که همواره در معرض خطرات ناشی از زلزله قرار دارند. در این بین آموزش و مانورهای مداوم و مستمر برای آمادگی این عزیزان در برابر زلزله به عنوان حلقه گم شده در چرخه مدیریت بحران زلزله در کشور اجتناب ناپذیر و امری ضروری است.

وی تصریح کرد: مانور سراسری زلزله هر ساله به منظور آموزش و آمادگی دانش آموزان در واکنش به زلزله و کاهش خسارت پذیری در هنگام بروز بلایای طبیعی برگزار می شود. این مانور با هدف ایجاد شرایطی که در آن دانش آموزان همیشه آمادگی داشته باشند که در شرایط سخت و وقوع زلزله بتوانند تصمیمات خوب بگیرند و اقدامات خوبی در جهت حفظ جان خود و دیگران انجام دهند، برگزار می‌شود.

در این جلسه محمد علی فیاضی مدیر و جانشین شهردار در ستاد بحران منطقه4 به تشریح این مانور پرداخت و گفت: هرکس در هر مسئولیتی باید نسبت به حوادث پیرامونی حساسیت داشته باشد و شرایط مقابله را آماده کنند و از ارگان‌های حاضر در جلسه خواست تا در اجرای مطلوب این مانور تمام تلاش خود را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار