‌مدیر آموزش و پرورش منطقه۴:

ابزارهای کمک‌آموزشی ذهن دانش‌آموزان را نسبت به علوم و آینده جهان آماده می‌کند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه4 شهر تهران با بیان اینکه استفاده از امکانات و تجهیزات آموزشی موجب پایداری در آموزش می‌شود، ملموس و عینی‌ساختن مطالب را عامل موثری در پایدار کردن آموخته‌ها و ترغیب دانش‌آموزان به درس دانست.

کد مطلب: ۱۳۲۵۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
ابزارهای کمک‌آموزشی ذهن دانش‌آموزان را نسبت به  علوم و آینده جهان آماده می‌کند

به گزارش کارشناس اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 4، با حضور معصومه معصومیان؛ معاون آموزش ابتدایی شهر تهران و هادی زمانی نژاد؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 4، آسمان نمای دبستان پسرانه شهید عارف نسب به همت پژوهش سرای آفرینش قطب نجوم استان تهران افتتاح شد.

زمانی نژاد در حاشیه این مراسم اظهار کرد: استفاده از امکانات و تجهیزات آموزشی موجب پایداری آموزش، ایجاد علاقه و انگیزه در محیطی نشاط آور می شود و در میزان بهره گیری و استفاده مطلوب و بجای معلمان و دبیران در ارتقای کیفیت آموزشی تاثیرات سازنده ای خواهد داشت.

وی استفاده از امکانات و تجهیزات آموزشی را تسهیل‌بخش جریان یادگیری خواند و گفت: این اقدام باعث ملموس و عینی ساختن آموخته‌ها می شود، در تثبیت مواد آموزشی در ذهن دانش آموزان و در نتیجه پایدار کردن آموخته‌ها و ترغیب دانش آموزان به درس نقش مهمی را ایفا می کند.

زمانی نژاد ادامه داد: با توجه به پیشرفت بشر در زمینه علوم ذکر شده و عطش انسان برای دستیابی به دنیاهای جدید و تبدیل شدن به قدرت های اقتصادی و علمی دنیا و همچنین آشنایی با تکنولوژی ها و علوم جدید، نیاز است تا با استفاده از ابزارهای کمک آموزشی ذهن دانش آموزان را نسبت به این علوم و آینده جهان، آماده و آگاه سازیم.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 تصریح کرد: امروزه کودکان و نوجوانان با تکنولوژی بزرگ می شوند و عادت انسان ها به استفاده از تکنولوژی وارد بحث آموزشی نیز شده است. بنابراین باید آموزش ها نیز به سمت فناوری سوق پیدا کند.

مسئول پژوهش‌سرای آفرینش نیز تصریح کرد: در زمینه آموزش، تنها مقایسه نحوه تدریس در آسمان‌نما متفاوت و هیجان انگیز است، اما چیزی بیش از اینها وجود دارد. آسمان نماها دارای جنبه های قابل توجه دیگری هستند که فقط مختص آنهاست و متفاوت با فیلم ها، کتاب ها و یا سایر مدل های علمی است. در اصل ویژگی اساسی آسمان نما این است که می تواند فواصل دور و اجرام آسمانی را با قرار دادن مخاطبان در موقعیتی «واقعیت گون» و هدایت توجه ما به یکی از جنبه های این واقعیت یعنی «حضور ما در پهنه عظیم کیهان» به نحوی زنده نمایش دهد. با وجود اینکه امروزه می توان بسیاری از فعالیت ها را در آسمان نما انجام داد، اما هنوز این ایده، ایده اصلی آسمان نما است و این مفهوم در آسمان نماهای سیار بیشتر از آسمان نماهای بزرگ به چشم می آید. هر کاری که ما در آسمان نما انجام می دهیم به نوعی به همان ویژگی اساسی آسمان نما مربوط است.

وی ادامه داد: این آسمان نما به صورت بادی است و قابلیت جمع شدن دارد و در هر نقطه و فضایی می توان از آن استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار