معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان:

طرح 313‌ سبب ایجاد روحیه خودباوری و امیدبخشی در جامعه خواهد شد

سمنان (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان این که شناخت مفاخر و اندیشمندان کمک به‌سزایی به الگوسازی و هویت‌بخشی دانش‌آموزان می‌کند، بیان کرد طرح 313 به‌عنوان یکی از برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی سبب ایجاد روحیه خودباوری و امیدبخشی در جامعه خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح 313‌ سبب ایجاد روحیه خودباوری و امیدبخشی در جامعه خواهد شد

علی‌اکبر عرب خراسانی در جلسه هماهنگی کنگره ملی 313، با حضور نمایندگان اداره کل ارشاد اسلامی استان سمنان، اداره کل کتابخانه های عمومی، نماینده دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان و مدیر سازمان دانش‌آموزی استان سمنان به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌های اجرایی و بررسی راه‌های همکاری در اجرای مطلوب طرح ۳۱۳، گفت: رویکرد طرح 313 سازمان دانش آموزی این است که دانش‌آموزان به جای شخصیت‌های خارجی با مفاخر، مشاهیر و الگوهای تمدن‌ساز منطقه خود و خدماتی که برای کشور ارائه داده‌اند آشنا شده و از آنها الگو بگیرند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر شناخت هویت ایرانی- اسلامی و اینکه دانش‌آموزان در کنار تحصیل علم از عمق جان، با افتخارات کشور نیز آشنا شوند، خاطرنشان کرد: مفاخر، مشاهیر و الگوهای تمدن‌ساز در این طرح توسط خود دانش‌آموزان به سایر دانش‌آموزان معرفی خواهد شد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: شناخت اندیشمندان و شخصیت‌های برتر تمدن‌ساز در عرصه‌های مختلف دینی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و هنری در سطح استانی و ملی امری بسیار ضروری است و این مهم باید در مدارس نهادینه شود و دانش‌آموزان با بهره‌گیری از این شناخت در آینده زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی باشند.

عرب خراسانی، هدف از اجرای طرح 313 را معرفی و تحقیق و پژوهش الگوهای قدیم و معاصر در حوزه‌های تربیتی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و سایر عرصه‌ها به‌ویژه الگوهای تمدن‌ساز توسط دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: دانش‌آموز، محور اصلی اجرای این طرح بوده و لازمه اجرای طرح نیز همکاری و همراهی سایر دستگاه‌ها جهت تسهیل در امر فراهم آوردن منابع مورد نیاز برای دانش آموزان است.

وی با عنوان این مطلب که در طرح 313، به بحث هویت دانش‌آموزان پرداخته شده است‌، اظهار کرد: بحث هویت، بسیار جدی است. هویت اگر برای دانش‌آموزان تعلیم و تبیین نشود در آینده با مشکل بزرگی روبه‌رو خواهیم شد؛ بنابراین در رابطه با این موضوع، چندین برنامه از جمله تبلیغات گسترده پیش بینی شده است. انشاالله بتوانیم به نحو احسن این طرح را اجرا کنیم.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: این طرح به‌خوبی می‌تواند الگوهای تمدن‌ساز و هویت‌بخش را به دانش‌آموزان معرفی کند و قطعا هویت ملی دانش‌آموزان با آشنایی با مفاخر و الگوها تقویت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار