برنامه راهبردی کمیته فوریت‌های روانی - اجتماعی منطقه ۱۹ تهران تدوین می‌شود

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ تهران عنوان کرد با تدوین یک برنامه راهبردی حداقل یک ساله براساس شرایط موجود مدارس منطقه، مسیر و اهداف کمیته فوریت‌های روانی به وضوح تعیین گردد تا دانش‌آموزان از ثمره مطلوب آن بهره‌مند شوند.

کد مطلب: ۱۳۲۵۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
برنامه راهبردی کمیته فوریت‌های روانی - اجتماعی منطقه ۱۹ تهران تدوین می‌شود

به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه ۱۹ شهر تهران؛ حبیب اله قربانی مهر مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ در جلسه کمیته فوریت های روانی - اجتماعی با اشاره به چالش ها و مسائل دوران شیوع بیماری کرونا گفت: در دوران همه گیری بیماری کرونا، آموزش کتاب و محتواهای درسی در اولویت قرار گرفت و به علل مختلف، به مسائل تربیتی و پرورشی به اندازه مباحث آموزشی پرداخته نشد.

وی با بیان اینکه چالش ها و مشکلات دوران کرونا، آسیب های روانی - اجتماعی زیادی در بین خانواده ها و دانش آموزان و حتی همکاران داشت؛ ادامه داد: در سال تحصیلی جاری، دانش آموز در بدو ورود به مدرسه با محیط کلاس و مدرسه غریبه بود. برقراری ارتباط مجدد دانش آموز با مدرسه کار آسانی نبود و با نگرانی و استرس دانش آموزان، اولیا و همکاران مدارس همراه شده بود. همین امر کار آموزش و پرورش را چندین برابر سخت تر کرد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ افزود: با مشکلات موجود و شرایط فعلی در حوزه آسیب های اجتماعی، فعالیت مستمر و مداوم کمیته فوریت های اجتماعی - روانی و مشاوران مدارس، امری اجتناب ناپذیر است.

قربانی مهر اضافه کرد: باید با تعریف و تدوین یک برنامه راهبردی حداقل یک ساله براساس شرایط موجود مدارس منطقه، مسیر و اهداف این کمیته به وضوح تعیین گردد تا دانش آموزان از ثمره مطلوب آن بهره مند گردند.

وی تصریح کرد: مدیران مدارس اطلاع رسانی لازم در خصوص معرفی شماره تماس ۱۵۷۰ را در سطح مدارس به نحو شایسته انجام دهند.

قربانی مهر تاکید کرد: مدیران و مسئولان مدارس و خانواده ها باید نسبت به مسائل حوزه روانی - اجتماعی حساس تر از قبل عمل نمایند. باید بدانند که تبعات هر اتفاق بر عهده مدارس و خانواده ها خواهد بود و باید پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: خانواده ها نقش کلیدی و اساسی در تمام موضوعات دارند، بخصوص مسائل عاطفی، روانی و اجتماعی فرزندانشان. خانواده و مدرسه در این حوزه نیز، در کنار هم موفق عمل خواهند کرد.

قربانی مهر در پایان خطاب به اعضای کمیته فوریت های روانی - اجتماعی گفت: جلسات آموزش خانواده نیز بسیار جدی دنبال شود. این جلسات ظرفیت مناسبی برای حضور مشاوران متخصص در جهت آگاهی بخشی خانواده ها و دانش آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار