معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران در جلسه کمیته فوریت های روانی، اجتماعی منطقه ۱ عنوان کرد:

جدایی دانش‌آموزان از همسالان خود باعث خدشه به مهارت‌های ارتباطی، اجتماعی و کاهش تاب‌آوری شده است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران در جلسه کمیته فوریت‌های روانی، اجتماعی منطقه یک سخت‌ترین و پیچیده‌ترین کار در زمان کرونا را تربیت فرزندان عنوان کرد و معتقد است علت آن جدایی دانش‌آموزان از همسالان خود است که این جدایی باعث خدشه به مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی و کاهش تاب‌آوری شده است.

کد مطلب: ۱۲۴۱۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
جدایی دانش‌آموزان از همسالان خود باعث خدشه به مهارت‌های ارتباطی، اجتماعی  و کاهش تاب‌آوری شده است
جلسه کمیته فوریت های روانی، اجتماعی با حضور رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و تیم همراه، مدیریت و معاونت پرورشی و تربیت بدنی و اعضای کمیته فوریت های روانی اجتماعی منطقه در سالن شورا برگزار شد.
ابوالقاسم حدادی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ضمن خیر مقدم به مدعوین و عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، تشکیل کمیته فوریت های روانی، اجتماعی استانی را در منطقه یک به فال نیک گرفت و اظهار کرد: با توجه به بافت خاص منطقه، شرایط اقتصادی نسبتا مطلوب و تحصیلات بالای والدین می بایست بین مسایل زیستی و زندگی و جریان تربیت تعامل و همسویی باشد، به همین دلیل برای تعادل بخشی به این موضوع جلسات مکرری در منطقه تشکیل شده تا توجه ویژه ای به تربیت تمام ساحتی شود و کارگاه‌های آموزشی نیز در جلسات قطبی مدیران برگزار شده است، همچنین از آسیب های منطقه به تک فرزندی اشاره کردند که خلاء عاطفی در این خانواده ها بیشتر به چشم می خورد و فراوانی طلاق عاطفی را در بردارد و بحران کرونا نیز باعث جدایی بیشتر دانش آموزان از خانواده ها و تشویق به سمت فضای مجازی شده است.
حدادی افزود: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی باید به برگشت دانش آموزان در زمان پساکرونا توجه بیشتری شود و تصمیمات آگاهانه و مدبرانه گرفته شود.
رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران اظهار کرد: امید است با عنایت حضرت فاطمه زهرا (س) آنچه در شأن دانش آموزان است و هدف، نظام تعلیم و تربیت است؛ اتفاق بیافتد.
وی با اشاره به دهه بصیرت ۹ الی ۱۹ دی ماه و دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی تاکید کرد: باید مکتب فکری وی را سرلوحه زندگی قرار دهیم.
معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران، با اشاره به ٣ واژه کلیدی در بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با تربیت تمام ساحتی دانش آموزان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در مورد تربیت تمام ساحتی دانش آموزان می فرمایند: زمانی دانش آموزان تمام ساحتی خواهیم داشت که مدرسه سالم، مدرسه صالح، مدرسه ساده و پالایش شده داشته باشیم.
وی افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری باید مدرسه ای داشته باشیم که دانش آموزان دوستدار آن باشند و به مدرسه که خانه دوم است عشق بورزند و این زمانی رخ خواهد داد که به این ٣ گام خودسازی، فرهنگ سازی و تمدن سازی با استناد به بیانیه گام دوم توجه شود.
در ادامه معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران با اشاره به چالش های ایجاد شده در دوران کرونا تصریح کرد: سخت ترین و پیچیده ترین کار در زمان کرونا تربیت فرزندان است زیرا دانش آموزان از همسالان خود جدا شده اند و این جدایی باعث خدشه به مهارت های ارتباطی و اجتماعی شده است و همچنین باعث کاهش تاب آوری شده است.
نقوی با اشاره به اهمیت تربیت تمام ساحتی دانش آموزان خاطر نشان کرد: هم اکنون با تاخیر در تربیت تمام ساحتی مواجه هستیم، زیرا فاصله بین مجازی و حضوری شدن ها هم باعث این آسیب شده است.
وی با تاکید بر اهمیت تشکیل مستمر کمیته فوریت های روانی اجتماعی تاکید کرد: کمیته فوریت های روانی اجتماعی هر ۱۵ روز یک بار با حضور ارگان‌های درون و برون سازمانی تشکیل شود.
در ادامه هادی زمانی نژاد؛ رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: هرچه هم افزایی بیشتر اتفاق بیافتد به دانش آموزان کمک بیشتری خواهد شد تا راه بهتری انتخاب کنند.
وی افزود: دانش آموزان سرمایه بزرگ کشور هستند و تمام برنامه ها و هدف ها جهت ایجاد حال خوب برای دانش آموزان است.
رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به دوران مواجه با ویروس کرونا اظهار کرد: با توجه به این که کرونا پدیده نوظهور بوده است باید دقت بیشتری داشته باشیم وبه و نبال فعالیت های اثرگذار باشیم و علت مشکلات و حقایق را آشکارتر بیان کنیم. وقتی در لفافه سخن بگوییم جان کلام ادا نمی شود.
در ادامه فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم و توصیه هفتم این بیانیه مبنی بر نیاز به تغییر سبک زندگی با اشاره به نتایج آزمون سلامت روان دانش آموزان در دوران کرونا تصریح کرد: ساخت پایه های زندگی بر اساس معنویات و توجه به راه‌های طراوت بخشیدن به زندگی در این دوران بسیار مهم است. همچنین پررنگ کردن روابط موثر عاطفی و توانمندسازی خانواده ها به روش‌های مقتدرانه فرزندپروری از اولویت های مهم این حوزه است.
بهناز السادات جوادی؛ کارشناس مشاوره تربیتی و تحصیلی در مورد عملکرد این کارشناسی در زمینه تشکیل کمیته فوریت های منطقه و مدیریت موارد اورژانسی و همچنین اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری از موارد اورژانسی و آسیب ها توضیحاتی ارائه داده و نتایج آزمون سلامت روان منطقه را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار