مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸:

مساله آسیب‌های اجتماعی ریشه در بسترهای گوناگون دارد

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸ با بیان اینکه مسئله ناهنجاری‌ها و آسیب اجتماعی ریشه در بستر گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی و خانوادگی دارد، راه پیشگیری و مقابله با آن‌ها را نیازمند بررسی دقیق و شناخت علل و عوامل آن دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۷۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
مساله آسیب‌های اجتماعی  ریشه در بسترهای گوناگون دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی منطقه ٨ شهر تهران جلسه فوریت های روانی و اجتماعی با حضور علی آمره، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸، اعضای کمیته فوریت استان و منطقه در سالن شهید آوینی برگزار شد.

علی آمره ضمن تاکید بر اهمیت اجرای نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان مقابل ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی اظهار داشت: مسئله ناهنجاری ها و آسیب اجتماعی ریشه در بستر گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی و خانوادگی دارد که پیشگیری و مقابله با آنها نیازمند بررسی دقیق و شناخت علل و عوامل آن است.

وی افزود: برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه منوط بر مشارکت همه نهادها و ارگانهای ذی ربط، آموزش و پرورش بخشی از فرآیند امور را به عهده دارد. توجه به زیر ساخت ها و تامین نیروهای انسانی مجرب از دغدغه های مهم مسئولان تعلیم و تربیت است که باید برای آموزش و توانمند سازی خانواده ها، مدیران، مربیان و مشاورین مدارس، برنامه ریزی دقیق و مطلوب و برای رفع این چالش ها نیز به صورت عملیاتی اقدام کرد.

علی آمره گفت: ما همواره باید بکوشیم تا با توجه به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، روحیه امید و نشاط را در جامعه و به ویژه دانش آموزان ایجاد کنیم و اگر همگی دست در دست در زمینه پیشگیری ناهنجاری اقدام کنیم قطعا شرایط جامعه به نحو بهتر و مطلوب تری پیش خواهد رفت.

سپس در ادامه طاهره صاحب الزمانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی ضمن تشکر از اعضای کمیته فوریت اداره کل و منطقه در کارگروه فوریتهای روانی اجتماعی، با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی ارتقا دانش مدیران، معلمان و مشاورین و معاونین و مربیان پرورشی و تربیتی، درباره راه کارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضمن بیان اهم موارد؛ گفت: با توجه به پیامدهای بروز آسیبهای اجتماعی در مدارس، لازم است مدرسان آموزش خانواده و مشاوران در اجرای این برنامه ها مشارکت جدید و جدی داشته باشند.

وی با تقدیر از اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان موسوم به طرح نماد در مدارس، افزود: تثبیت عوامل محافظت کننده و مقابله با عوامل مخاطره آمیز در زمینه‌های گوناگون آموزشی، غربالگری، مداخله مختصر، ارجاع، درمان، حمایت‌های روانی، مددکاری اجتماعی، معاضدت‌های انتظامی و قضایی، از مهمترین محورهای برنامه ریزی شده در این طرح است.

در پایان محمد تقیانی، رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی شهر تهران گزارشی در خصوص آمار فرایند آسیب های اجتماعی با نیمرخ مسائل منطقه حاصل نمونه گیری تصادفی منظم آسیب های منطقه و نیز جهت تعیین خط مشی مشاوره و توانمند سازی آنها ارائه داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار