مدیر آموزش و پرورش منطقه یک در کمیته فوریت‌های روانی- اجتماعی عنوان کرد:

برای جامعه‌پذیری و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در دوران پساکرونا همراهی لازم است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه یک لازمه جامعه پذیری، قانون پذیری و مهارت آموزی دانش آموزان در دوران پساکرونا را همراهی، همدلی و همزبانی در فعالیت‌ها عنوان کرد تا به واسطه آن رفتارها آرام آرام تغییر کند و مجددا به نظم و انضباط قبل از بحران کرونا برگشت.

کد مطلب: ۱۲۵۰۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
برای جامعه‌پذیری و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در دوران پساکرونا همراهی لازم است

کمیته فوریت های روانی- اجتماعی منطقه یک، با حضور ابوالقاسم حدادی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه یک، فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی، بهنازسادات جوادی؛ کارشناس مشاوره متطقه، علیرضا محمدی؛ معاون پیشگیری اداره بهزیستی شمیرانات، مریم دهقانی؛ رئیس اداره اجتماعی فرمانداری شمیرانات و کارشناسان سلامت روان بهزیستی و شبکه بهداشت شمیرانات، دو نفر از مدیران هنرستان های منطقه، سیما سرخابی؛ کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سپیده نیک زاد؛ کارشناس مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی در سالن شورای منطقه یک برگزار شد.
ابوالقاسم حدادی ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و هفته گرامی‌داشت مقام مادر باشاره به بحران کرونا که سبب ایجاد مشکلاتی در تربیت شده است؛ اظهار کرد: بعضی از خانواده ها به دلیل عدم آگاهی از فرآیند تربیت و محبت های افراطی منجر به ایجاد رفتارهایی شدند که با فرهنگ تربیت مطلوب سازگاری ندارد و هم اکنون دانش آموزان رفتارهایی را با خود به مدرسه می آورند مثل بی نظمی در بیدار شدن، بی نظمی در تغذیه، بی نظمی در استراحت، بی نظمی در پوشش، که همگی نگران کننده است.
وی افزود: باید این رفتارها آرام آرام تغییر کند و با صبر و حوصله با دانش آموزان و خانواده ها همراهی کنیم تا مجددا به نظم وانضباط قبل از بحران کرونا برگردیم و باید بر جامعه پذیری، قانون پذیری و مهارت آموزی دانش آموزان با همراهی و همدلی و همزبانی کار کنیم.
فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه در ادامه ضمن تبریک ولادت دخت نبی اکرم (ص) و تشکر از دستگاه های برون سازمانی، تصریح کرد:
ارگان ها باید در راستا و کنار هم باشند و باید از پتانسیل ها و ظرفیت دستگاه ها خبر داشته باشند. بعد از دوران کرونا شغل ما فرهنگیان نیاز به باز تعریف دارد زیرا با اختلال پس از سانحه روبرو خواهیم بود و فوریت های روانی اجتماعی به اشکال گوناگونی ظهور خواهند کرد که برای حل آنها به همراهی شرکای اجتماعی و برون سازمانی خود نیازخواهیم داشت.

بهناز سادات جوادی؛ کارشناس مشاوره منطقه، ضمن تشکر از مسئولین فرمانداری، بهزیستی و شبکه بهداشت شمیرانات، به ارائه گزارشی از آسیب ها و رفتارهای پرخطر در دانش آموزان منطقه پرداخت و سپس اظهار کرد: ریشه بسیاری از مشکلات دانش آموزان در ناآگاهی و هم چنین روابط درون خانواده و نحوه شکل گیری شخصیت فرزندان است. مشارکت و همکاری سازمان ها و دستگاه های برون سازمانی با آموزش و پرورش، در کاهش آسیب ها و ایجاد آرامش در خانواده ها و رشد هر چه بهتر کودکان و نوجوانان بسیار حائز اهمیت است.
در ادامه سیما سرخابی؛ کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی تصریح کرد: در جهت کاهش آسیب های اجتماعی باید نقشه خطرپذیری محلات و برنامه ریزی کارگاه های توانمندسازی با همکاری متناظران اجتماعی صورت گیرد تا بتوانیم در راستای اهداف این حوزه گام موثری برداریم.

وی آموزش صحیح توسط مدرسان مجرب و ارائه راهکار را در کاهش آسیب ها موثر دانست.

سپیده نیک زاد؛ کارشناس مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی؛ ضمن تشکر از تعامل همکاران متناظر خود در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، فرمانداری، بهزیستی و شهرداری، داده های آماری را بنیادی ترین اصل در برنامه ریزی آسیب های اجتماعی مدرسه و محله دانست.
علیرضا احمدی؛ معاون پیشگیری بهزیستی با اشاره به سه طرح بهزیستی خاطر نشان کرد: غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ سال، کاهش آسیب طلاق توافقی با همکاری قوه قضاییه و ثبت در سامانه تصمیم سه طرح بهزیستی است تربیت جنسی و آگاه سازی دختران و بانوان که همه این طرح ها در کاهش آسیب ها برای فرزندان موًثر و سازنده است باید در این راستا گام برداریم.
مینا بهرامی؛ کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت شمیرانات در ادامه با اشاره به آموزش طرح نوجوان سالم که به ارتباط درون خانوادگی و پیشگیری از اعتیاد اشاره می کند؛ تصریح کرد: آموزش طرح نوجوان سالم در خصوص مهارت های زندگی که می توانند در بحث آموزش مهارت ها شامل: نه گفتن، دوستیابی، ارتباط موثر، کنترل آسیب و خشم با مدارس همکاری کنند.
وی در ادامه در خصوص سامانه سیب و غربالگری اولیه و در صورت مثبت بودن غربالگری، ارجاع به مراکز بهداشتی و سپس مراکز تخصصی مشاوره توضیحات مبسوطی بیان کرد.
نسیم گرامی زادگان؛ کارشناس سلامت روان شمیرانات در خصوص خدمات ۱۰ مرکز بهداشت و درمان که به صورت رایگان انجام می شود توضیحاتی را بیان کرد و از مدارسی که در طرح ها و برنامه های پیشگیری با مراکز بهداشتی همکاری نزدیک داشتند؛ تشکر کرد.
در پایان جلسه نمایندگان مدیران نیز نقطه نظراتشان را در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانش آموزان را مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار