مدیر کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) سمنان خبر داد:

اولین کارگاه آموزشی جشنواره ملی تئاتر درسی در سمنان برگزار شد

سمنان (پانا) - مدیر کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) سمنان خبر داد اولین کارگاه آموزشی جشنواره ملی تئاتر درسی، با هدف جریان‌سازی مفاهیم آموزشی در قالب هنر، در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی سمنان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به‌همراه جمعی از معلمان پایه پنجم و ششم ابتدایی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
اولین کارگاه آموزشی جشنواره ملی تئاتر درسی در سمنان برگزار شد

فاطمه شکریان از جمله اهداف برگزاری این کارگاه را تعمیق بخشیدن به آموزه های درسی و تمرین سودمند برای کمک به حافظه، کشف استعداد هنری، ‌افزایش توان تحلیل دانش آموزان نسبت به مسائل پیرامون خود، کمک به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و.... عنوان کرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان نیز با اشاره به اینکه تئاتر درسی یکی از ابزارهای نوین برای دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین است، افزود: کارگاه آموزشی با تلاوت قرآن، پخش سرود ملی آغاز و با اجرای زنده استاد بانو احسانی و استاد محسن اصغریان و دو تئاتر دانش آموزی و حضور کیانا امامی (رتبه برتر اولین جشنواره ملی تئاتر درسی از شهرستان سرخه) برگزار شد.

محترم میرحاج با بیان اینکه تلفیق هنر با مفاهیم آموزشی و تربیتی، جذابیت، هیجان و انگیزه را به دنبال خواهد داشت و موجب ماندگاری بیشتر و انتقال آسان تر مطالب و مفاهیم خواهد شد، تصریح کرد: استقبال خوب از کارگاه آموزشی جشنواره ملی تئاتر درسی در سمنان، این پیام را دارد که دانش آموزان خواستار ایجاد تنوع در آموزش و تغییر رویکرد آموزش از روش های سنتی به سمت و سوی روش های نوین در قالب هنر می باشند.

وی با عنوان این مطلب که هنر نمایش، این فرصت را می‌دهد تا بسیاری از مشکلات آموزشی، پرورشی و حتی شخصی دانش آموزان حل شود و در پی تربیت دانش آموزان استعداد هنری آنان را نیز کشف کنیم، گفت: تئاتر درسی به عنوان یک موقعیت جدید یادگیری برای دانش آموزان، فاصله بین آموزش و تربیت را به حداقل رسانده و موجب بروز تاثیرات مثبت و پایدار در حیطه‌های مختلف شناختی، عاطفی و حرکتی خواهد شد.

دانش آموز خبرنگار: محمدامین شجری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار