مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

لازمه ایجاد علاقه‌مندی به کتاب در کودکان

بهارستان یک (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در سخنانی، بر ایجاد عشق و علاقه دانش‌آموزان نسبت به کتاب و کتابخوانی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
لازمه ایجاد علاقه‌مندی به کتاب در کودکان

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و در راستای اشاعه فرهنگ مطالعه، با همکاری واحد پژوهش و تحقیقات و معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی، نمایشگاه کتاب با ۱۲۰۰ جلد کتاب در عناوین مختلف و ۵۰ درصد تخفیف در اداره آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان برپا شد.

آیت اصلانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان ضمن بازدید از این نمایشگاه در خصوص پرورش کتاب‌خوانی در کودکان گفت: پیش از آن که کودکان بتوانند بخوانند، مهم است که در همان آغاز، عشق به کتاب را در آن‌ها پرورش دهیم؛ که این وظیفه در قدم اول به عهده خانواده‌ است و در گام بعدی مدارس و معلمان پای کار می‌آیند و با تلاش خود کتاب را به عنوان عضو مهمی از فعالیت‌های روزانه دانش‌آموزان قرار می‌دهند.

وی افزود: اگر بخواهیم کتاب و کتابخوانی را در میان قشرهای جامعه گسترش دهیم، لازم است تا به این مسئله به عنوان یک فرآیند درازمدت توجه کنیم و پرداختن به فعالیت‌های مقطعی راه به جایی نخواهد برد و از کتاب و کتابخوانی تنها راه برای پرکردن اوقات فراغت نباشد.

اصلانی تاکید کرد: همواره باید در تلاش باشیم که مطالعه به صورت کیفی مدنظر قرار گیرد و این امر لازم است تا پایه و بنیان استوار هر برنامه‌ریزی اصولی و آموزشی قلمداد شود؛ به صورت شعار یا تبلیغات انجام نشود که به گونه‌ای تولید ضدارزش در جامعه کند.

لازم به ذکر است این نمایشگاه تا ۱۵ آذر ماه دایر است و همکاران و علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

خبرنگار: رضا نیکجو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار