یک آتش‌نشان بهارستانی:

آموزش، از اصول مهم برای جلوگیری از حوادث است

بهارستان‌یک(پانا)- مامور آتش‌نشانی شهر صالحیه شهرستان بهارستان، در دیدار با دانش‌آموزان، آموزش نکات مهم برای جلوگیری از حوادث را یک اصل مهم دانست.

کد مطلب: ۱۳۲۷۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش، از اصول مهم برای جلوگیری از حوادث است

در راستای آمادگی و مانور زلزله، چگونگی استفاده از کپسول آتش‌نشانی و اطفاء حریق توسط ماموران آتش‌نشانی در دبیرستان غلامرضا حبیبی منطقه بهارستان یک، برای دانش‌آموزان تشریح شد.

امیر مصیبی یکی از ماموران مسئولیت‌پذیر آتش‌نشان، در سخنانی بر به‌کارگیری توصیه‌های ایمنی قبل، بعد و حین زلزله، تاکید بسیار کرد و گفت: روش‌های پیشگیری و آمادگی، نقش موثری در کاهش خسارات ناشی از زلزله دارد و بدون شک شناخت پدیده‌ زمین‌لرزه و ارائه الگو‌های مناسب برای آمادگی جمعی و فردی می‌تواند از آثار مخرب آن بکاهد.

این مامور آتش‌نشانی به توصیه‌های ایمنی قبل از زلزله اشاره کرد و افزود: بهترین کار قبل از وقوع زلزله، بررسی مکان‌های امن در کلاس و خانه را جهت پناه‌گیری در هنگام زلزله و پیشگیری از آسیب‌های جدی است؛ همچنین مواردی مانند مشخصات فردی، نشانی منزل، تلفن‌های تماس ضروری و گروه خونی را یادداشت کرده و در کیف کمک‌های اولیه قرار دهید.

وی در ادامه به توصیه‌های ایمنی هنگام زلزله اشاره کرد و شرح داد: در هنگام وقوع زلزله، سعی داشته باشید تا خونسردی خود را کاملا حفظ کنید، به سمت در خروجی هجوم نبرید و در مکان‌های امنی که از قبل آن‌‌ها را شناسایی کرده‌اید، پناه بگیرید و دستان خود را بر روی سر و گردن خود قرار دهید.

در پایان مصیبی به نکات بعد از وقوع زلزله اشاره کرد و گفت: بعد از اتمام لرزش‌ها پس از بررسی و اطمینان از وضعیت سلامتی خود، با احتیاط از محل خارج شوید و در صورت آسیب‌دیدگی، حتما به مراکز درمانی مراجعه کنید تا از اتفاقات ناگوار دیگری، جلوگیری شود.

در ادامه توضیحات، صادق کتابی مامور آتش‌نشانی دیگر، به چگونگی استفاده از کپسول‌های آتش‌نشانی اشاره کرد و شرح داد: کپسول‌های آتش‌نشانی به دو صورت پودر و CO2 هستند که هنگام آتش‌سوزی، وسایلی کوچک یا مکان‌های کوچک مثل بخش کوچکی از آشپزخانه و.. از کپسول CO2 استفاده می‌کنید؛ ولی برای آتش‌سوزی‌های شدید‌تر مانند آتش‌سوزی در اثر الکتریسیته پیشنهاد می‌شود از پودر استفاده کنید؛ البته فراموش نشود که همیشه درجات کپسول‌ها را چک کنید و قبل از استفاده از کپسول‌ها ضامن آن را از کپسول خارج کنید.

و در آخر ابوالفضل‌مولایی به توضیح چگونگی اطفاء حریق با آب را به دانش‌آموزان پرداخت و نیز کاربرد برخی وسایل دیگر که مربوط به آتش‌سوزی است را شرح داد.

دانش‌آموز خبرنگار: زهرا مولایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار