استاندار بوشهر:

هدف دشمن جلوگیری از پیشرفت ایران است

بوشهر(پانا) - استاندار بوشهر گفت با توجه به اینکه تولید و رشد علمی در فضای آرام شکل می‌گیرد، دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت ایران در‌صدد ایجاد ناامنی در کشور هستند.

کد مطلب: ۱۳۲۳۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
هدف دشمن جلوگیری از پیشرفت ایران است

احمد محمدی‌زاده در آیین تجلیل از برترین‌های کنکور و المپیادهای ملی استان بوشهر اظهار کرد: دشمن از پیشرفت ایران نگران و ناراحت است در همین ارتباط تلاش می‌کند با ایجاد ناامنی از دستیابی جوانان این سرزمین به علوم پیشرفته پیشگیری کند.

محمدی‌زاده گفت: دانش عامل اصلی اقتدار یک جامعه است و قدرت بر پایه دانش و توانمندی علمی شکل می‌گیرد.

محمدی‌زاده افزود: اقتصاد در رژیم گذشته بر پایه نفت بود که با مدیریت آمریکایی‌ها استخراج و صادر می‌شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدیریت صنعت نفت در اختیار دانشمندان ایرانی قرار گرفت.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه این استان در تولید گاز از جایگاه بالایی در کشور برخوردار است تصریح کرد: در استان بوشهر در شبانه‌روز ۷۵۰میلیون مترمکعب گاز توسط متخصصان و نخبگان ایران اسلامی تولید و به شبکه سراسری و استان‌های مختلف منتقل می‌شود.

محمدی‌زاده امنیت را زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت دانست وگفت: به برکت خون مطهر شهدا و پیروزی انقلاب اسلامی امروز دانشمندان جمهوری اسلامی ایران به قله‌های مهم علمی دست یافته‌اند و تولید موشک نقطه زن با برد ۲هزار کیلومتر از آن جمله است.

استاندار بوشهر بیان کرد: دشمن در حادثه تروریستی شاهچراغ به هیچ کسی رحم نکرد و تمام زائران این حرم مطهر را به گلوله بست و شهید کرد.

محمدی‌زاده، تقویت زیرساخت‌های آموزشی را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به حل مشکلات مجتمع آموزشی شهدای هسته‌ای بوشهر تصریح کرد: بزودی با مشارکت رئیس سازمان انرژی اتمی عملیات ساخت ۲هنرستان در بوشهر آغاز می‌شود که نقشی مهم در تربیت دانش‌آموزان علمی و توانمند دارد.

وی گفت: چشم‌انداز استان بوشهر در عرصه آموزش دانش‌آموزان افزایش رتبه‌های زیر ۱۰۰کنکور سراسری است که باید ساز و کاری تدوین شود تا دانش‌آموزان، دانشجویان برتر و نخبه‌ها با مزیت‌های اقتصادی، صنعتی، تولیدی و کشاورزی پیوند داده شوند.

استاندار بوشهر گفت: علاوه بر ظرفیت‌های صنعتی، در عرصه تولید پرورش آبزیان این استان از قابلیت‌های مهم برخوردار است که پرورش ماهی در خلیج‌فارس و میگو در سواحل استان بوشهر در دستور کار سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

محمدی‌زاده از افزایش تولید میگو پرورشی در استان بوشهر خبر داد و افزود: تولید میگو از ۲۸هزار تن سال قبل با انجام فعالیت‌های علمی و فناوری نوین، امسال تاکنون به بیش از ۳۶هزار تن رسیده است.

وی استان بوشهر را قطب تولید میگو پرورشی دانست و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تولید میگو امسال از ۳۸هزار تن بیشتر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار