محمدرضا تنو:

مجلس دانش‌آموزی فرصتی ارزنده‌ای برای دانش‌آموزانی است که قصد پیشرفت دارند

بوشهر(پانا) - نایب رئیس دوم مجلس دانش‌آموزی استان بوشهر گفت مجلس دانش‌آموزی فرصتی بسیار خوب و ارزنده است برای کسانی که قصد پیشرفت دارند.

کد مطلب: ۱۲۵۴۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی فرصتی ارزنده‌ای برای دانش‌آموزانی است که قصد پیشرفت دارند

محمدرضا تنو از تجربه دو سال حضور خود در مجلس دانش‌آموزی استان بوشهر در گفت وگو با پانا اظهار کرد: «مهم ترین دستاورد دهمین دوره مجلس دانش آموزی استان بوشهر، پیشرفت روبه جلو دانش آموزان، مطالبه گری، پیگیری مسائل و مشکلات مدارس شهرستان خود و برگزاری کارگاه های آموزشی و تخصصی در استان بود.»

تنو در ادامه گفت: «سند برنامه درسی ملی، تقویت هویت اسلامی و ایرانی، تحکیم و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی نیز از اهداف اصلی مجلس دانش آموزی است.»

نایب رئیس دوم مجلس دانش‌آموزی استان بوشهر، مجلس دانش آموزی را فرصت مناسبی در جهت مشق دموکراسی بیان کرد و خطاب به دانش آموزان اعضای جدید مجلس دانش آموزی گفت: «دانش آموزان باید روحیه نقد و نقدپذیری را در خود تقویت کنند و از فرصت پیش رو برای شناسایی مشکلات دانش آموزان مدارس خود و کمک به حل آن مشکلات بهره ببرند.»

تنو خاطرنشان کرد: «شما نماینده دانش آموزان مدارس هستید و نقش مهمی در شناسایی مشکلات و درخواست های آنها به کمک مربیان خود در مدارس دارید. مجلس دانش آموزی فرصت کسب تجربه دانش آموزان و نسل جوان برای پذیرش مسئولیت در آینده است. در عرصه ای هستیم که اصل بر دانایی محوری است. دانش آموزان سعی کنند به اصل دانایی و کسب تجربه های مفید توجه کنند.»

وی بیان کرد: «از طرفی امکانات دست‌یابی به مطالبات باید فراهم باشد. به این معنا که در قالب زمان‌بندی و برنامه مشخص، با توجه به اسناد بالادستی و نیز تجربه نمایندگان دوره‌های پیشین مجلس دانش‌آموزی تدوین شود.»

تنو از نمایندگان جدید مجلس، خواهان ارائه راهکار و برنامه‌ریزی بر اساس امکانات موجود شد و گفت: «استعدادهای زیادی در میان دانش‌آموزان به دلیل عدم شناخت هرز می‌رود یا منحرف می‌شود. سازمان دانش‌آموزی و مجلس دانش‌آموزی که از بطن دانش‌آموزان هستند، فرصت‌ها را باید با برنامه مشخص شناسایی کنند و از آن بهره ببرند.»

تنو برگزاری انتخابات مجلس و شورای دانش‌آموزی به صورت مجازی به دلیل شیوع کرونا را اقدامی مثبت ارزیابی کرد که مانع تعطیلی کار در این دوران شد و افزود: «باید از ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده می‌شد، زیرا دنیای پیش رو دنیای فناوری‌های نوین و فضای مجازی است.»

وی از دانش‌‌آموزان عضو مجلس دانش‌آموزی خواست که در عرصه‌هایی همچون مفاهیم و مواد درسی آموزش و پرورش پیشنهاد ارائه دهند و اقداماتی که در سطح استان قابلیت اجرا دارد را شناسایی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار