مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی:

هر استان به یک فرمانده سلامت روان در آموزش و پرورش نیاز دارد

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد هر استان برای رصد، پایش و برنامه‌ریزی برای حوزه مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، یک فرمانده سلامت روان نیاز دارد.

کد مطلب: ۱۳۲۲۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
هر استان به یک فرمانده سلامت روان در آموزش و پرورش نیاز دارد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، امیر تجلی نیا در گردهمایی دو روزه معاونین پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و‌ پرورش استان های سراسر کشور که در تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: در اداره کل، سامانه رصد و پایش و سامانه نماد وجود دارد که در سامانه رصد و پایش آسیب های اجتماعی از سوی مدیران ثبت می شود. ۶۰ درصد مدیران سال گذشته در سامانه رصد و پایش، گزارش‌های خود را ثبت کردند.

وی افزود: بیش از یک سال است که نظام راهنمای مشاوره مصوب شده و بر ارتقای هسته ها و مراکز مشاوره؛ مراکز مشاوره، مناطق و نواحی تاکید دارد.

تجلی نیا اضافه کرد: از نخستین روز که کار خود را آغاز کردیم این هدف را در اولویت قرار دادیم و با جدیت پیش گرفتیم و بحمدالله طی هفته های اخیر توانستیم این کار را به مرحله اجرا برسانیم و هسته های مشاوره در حال ارتقا به مراکز مشاوره مستقل هستند.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش گفت: مراکز مشاوره نیز باید فضایی مناسب با دسترسی مناسب در استان ها و شهرستان‌ها داشته باشند تا مورد قبول همکارانم واقع شود، همچنین مناطق آموزش و پرورش باید نیروی توانمند و تجهیز مراکز را در دستور کار قرار دهند تا بودجه آنها لحاظ شود.

وی ادامه داد: ۱۵۷۰ سامانه فوریتی مشاوره است که در اختیار دانش آموزان قرار دارد. تیم فوریت های روانی اجتماعی در استان ها تشکیل شود تا بتوانند مشاوره های تربیتی ویژه را به دانش آموزان و خانواده ها در اسرع وقت ارائه دهد.

تجلی نیا بر کم کردن برنامه و تلاش برای بازبینی شرح وظایف و امور مهم تاکید کرد و خطاب به معاونان پرورشی و فرهنگی استان ها گفت: با راه اندازی و تقویت خانه یاریگران زندگی، مکان مناسبی برای تخلیه هیجانات بچه ها داریم پس این را در اولویت قرار دهید.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی در ادامه خاطرنشان کرد: جشنواره نوجوان سالم برای دانش آموزان در سامانه نورینو اجرا خواهد شد. همچنین پروژه استعدادسنجی فرایندی را خواهیم داشت که شرایط دانش آموز را مشخص می کند.

وی اضافه کرد: این پروژه به فرایند هدایت تحصیلی کمک می کند، پیش نویس این پروژه تهیه شده است و تلاش داریم آن را به زودی اجرا و جلو ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار