۶.۵ درصد جمعیت استان فارس تحت پوشش کمیته امداد هستند

شیراز (پانا) - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس تعداد دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد در فارس را ۴۰ هزار و ۲۰۷ نفر دانش‌آموز عنوان کرد و افزود از این تعداد نزدیک به ۱۹ هزار نفر در مقطع ابتدایی و مابقی در مقطع متوسطه مشغول تحصیل هستند.

کد مطلب: ۱۳۲۱۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
۶.۵ درصد جمعیت استان فارس تحت پوشش کمیته امداد هستند

مرتضی موصلی در ادامه تعداد دانشجویان تحت حمایت این نهاد را ۴ هزار و ۱۱۳ دانشجو برشمرد و افزود: از این تعداد ۲۸۲ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۰۴ نفر در مقطع دکترا مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با اشاره به حمایت‌های خیرین و نیکوکاران گفت: امسال در جشن عاطفه‌ها ۲۱ میلیارد تومان درآمد داشتیم که از این میزان ۸ میلیارد تومان در حوزه کمیته امداد و ۱۳ میلیارد در مراکز نیکوکاری جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اهداف کمیته امداد گفت: کمیته امداد یکی از نهادهای مقدسی است که پس از ۲۲ روز از گذشت انقلاب تاسیس شده است و این مجموعه در تمام این سال‌ها تلاش داشته است که سیاست‌های خود را تدوین کند.

موصلی افزود: رویکرد غالب کمیته امداد بر توانمندسازی جامعه هدف بوده است تا با ایجاد اشتغال‌‌های خرد و کم ریسک مددجویان را توانمند کند.

وی ادامه داد: علاوه بر توانمندسازی اقتصادی، توانمندسازی فکری و فرهنگی و اجتماعی نیز در دستور کار این نهاد بوده است که از جمله توجه به بیمه‌های اجتماعی مددجویان، ازدواج و... بوده است.

موصلی با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال مددجویان گفت: مهمترین رویکرد ما توجه به بحث اشتغال است که برای امسال ۸ هزار نفر در دوره‌های مختلف شرکت کرده‌اند و پرداخت هزینه‌های مربوط به کسب مهارت فنی و حرفه‌ای تا سقف ۱۶ میلیون تومان داشتیم.

وی از افزایش منابع اشتغال استان در سال جاری به میزان ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه اشتغال و کسب و کارهای خرد برای مددجویان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با اشاره به اینکه ۱۶۳ هزار خانوار با جمعیت ۳۲۲ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد فارس هستند گفت: امسال علاوه بر حمایت از مجموعه زیر پوشش به کمیته امداد ماموریت داده شده که علاوه بر مجموعه زیر پوشش به ۵ دهک پایین جامعه نیز در حوزه اشتغال خدمات ارائه دهد.

وی با تاکید بر اینکه در ۷ ماهه گذشته ۹ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای جامعه هدف شامل مددجویان و ۵ دهک پایین درآمدی جامعه تامین شده است که ۹۸۰ مورد از این فرصت‌های شغلی مشوق‌هایی است که به صنعتگران استان برای به کارگیری فرزندان مددجو در نظر گرفته شده است.

موصلی از توجه به طرح‌های دانش‌بنیان و نیروگاه‌های خورشیدی توسط این نهاد خبر داد و افزود: فارس در پیشبرد پهپادهای حوزه کشاورزی رتبه نخست را دارد و اقداماتی در این راستا انجام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه توسعه نیروگاه های کوچک مقیاس فتوولتاژ خورشیدی نیز ۵ هزار مورد تعیین هدف شده است که تاکنون ۲ هزار مددجو به شرکت برق معرفی شده است.

موصلی از برنامه‌ریزی برای تخصیص ۵۰۰ تاکسی برای جامعه هدف این نهاد به عنوان یکی از اقدامات اشتغال‌زایی خبر داد.

این مقام مسئول گفت: با وجود اینکه ۱۲ هزار فرصت شغلی برای کمیته امداد فارس در سال جاری در نظر گرفته شده است، ما در تلاش هستیم تا این رقم را تا ۱۵ هزار فرصت ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سقف تسهیلات اشتغال این نهاد تا ۱۰۰میلیون بوده که به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است، افزود: تمام این وام‌ها بیمه می شوند و کل طرح‌ها هم بیمه تمام خطر می‌شوند تا اگر فرد به مشکل در اجرای طرح برخورد، متضرر نشود.

موصلی ضمن تقدیر از ۱۶ بانک‌ عامل که با این نهاد همکاری دارند گفت: ما در سال جاری ۴۶ درصد منابع را جذب کردیم.

وی با اشاره به اینکه ۶‌.۵ درصد جمعیت استان فارس تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: از مجموع ۱۶۳ هزار خانوار تحت پوشش این نهاد، ۹۷ هزار خانوار ساکن مناطق روستایی و ۲ هزار خانوار ساکن مناطق عشایری هستند و مابقی در مناطق شهری ساکن هستند.

وی از اهمیت بیمه برای مددجویان سخن گفت و افزود: ۷ هزار و ۴۰۰ خانوار با ظرفیت بیمه تامین اجتماعی با اولویت زنان سرپرست خانوار بیمه شده‌اند و تا پایان سال بیش از ۲ هزار خانوار بیمه خواهند شد‌ و در هفت ماهه سال جاری امکان تامین جهیزیه برای ۳ هزار و ۴۳۲ خانوار با حمایت نیکوکاران تامین شده است.

موصلی ادامه داد: ۸ هزار و ۴۰۰ خانوار مددجو مستاجر و فاقد مسکن هستند و نیمی از این تعداد ساکن شیراز هستند.

امسال یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی با همکاری بسیج سازندگی سپاه و مجموعه بسیج مستضعفان در مناطق روستایی در حال انجام است که ۶۰۰ مورد تا پایان سال تکمیل و ۶۰۰ واحد آن تا سال آینده تامین می‌شوند.

وی افزود: ۴۵۰ هزار نیکوکار در استان فارس داریم که در حوزه‌های مختلف با این نهاد همکاری دارند که در هفت ماهه گذشته که در بخش اکرام ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و در بحث زکات نیز شاهد رشد ۸ درصدی بوده‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار