خبرنگار پانا به نمایندگی از سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

دانش‌آموزان بسیجی، چشمان بیدار جامعه تعلیم و تربیت ایران اسلامی هستند

تهران (پانا) - دانش‌آموز عضو سازمان دانش‌آموزی و خبرنگار پانا شهرستان‌های استان تهران به نمایندگی از دانش‌آموزان در سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور ، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت.

کد مطلب: ۱۳۱۸۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان بسیجی، چشمان بیدار جامعه تعلیم و تربیت ایران اسلامی هستند

زکیه فعله‌گری، دانش‌آموز عضو سازمان دانش‌آموزی و خبرنگار پانا شهرستان‌های استان تهران به نمایندگی از دانش‌آموزان در سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور، به عنوان دومین سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ‌در دانشگاه تهران به امامت حجت الاسلام و المسلمین حاج‌علی‌اکبری، با قرائت بیانیه‌ای اظهار کرد: «من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه و منهم من قضا نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا ؛ سلام و درود خدا به ارواح طیبه همه انبیا و اولیا به ویژه پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و خاندان مطهرش؛ سلام و درود خدا به آخرین ذخیره الهی و نجات دهنده نوع بشر از ظلمات آخرالزمانی سلام بر مهدی فاطمه(عج) و سلام و درود خدا بر امام راحل عظیم‌الشأن‌مان حضرت روح الله الموسوی الخمینی(ره) و با درود بیکران به پیشگاه همه شاهدان و شهیدان راه حق و حقیقت به ویژه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مدافعان حرم مدافعان سلامت و مدافعان امنیت و شهدای مظلوم حرم شاهچراغ(ع) و سلام خدا به ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید.

انقلاب اسلامی این بزرگترین معجزه سیاسی اجتماعی دوران اخیر سرآغاز برچیده شدن شب سیاه تاریک زندگی بشر بود و با پیروزی انقلاب اسلامی نگاه‌های همه مستضعفان و مظلومان عالم برای پیدا کردن مسیر آزادی از یوغ ظلمت و ستم به آن خیره شد؛ در این میان، ظالمان و سیاه اندیشان دنیا، از شرق و غرب عالم دست به دست هم دادند تا این انقلاب شکل نگیرد و بعد از پیروزی آن هم تلاش کردند نظام اسلامی قوی نباشد اما به توفیق الهی این نظام هر روز بر عظمت و شکوه جلال خویش افزود و با نثار جان بهترین جوانان و مردمان در دوره های مختلف، امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی سروی بلند و تنومند است.

دشمنی ها و بداندیشی های قدرت های شیطانی هر روز به نوعی و به شکلی و در عرصه آرامش و آسایش این مردم نظام را نشانه رفته‌اند غافل از اینکه هر ضربه ما را محکم‌تر ساخته و می‌سازد. پس از عدم موفقیت در براندازی سخت در دوران هشت سال دفاع مقدس دشمن تمام راه‌های دیگر را برای از پای درآوردن این مردم به کار بست؛ محاصره اقتصادی، تحریم، جلوگیری از تولید و انتقال تکنولوژی، محاصره علمی، هجمه‌های سنگین در حوزه های فرهنگی و اجتماعی با استفاده از ابزارهایی چون رسانه و فضای مجازی را آزمود تا مگر این سرو سترگ را بشکند و به زانو درآورد اما حسرت آن را بر دل آنها گذاشتیم و خواهیم گذاشت.

البته متاسفانه یک واقعیت است که به دلیل بی‌تدبیری‌ها و توجه نکردن به تدابیر و فرمایشات مقام معظم رهبری و سوء مدیریت‌ها و از آن خیانت‌ها و نفوذها شاهد هزینه‌ها و آسیب‌های فراوان در حوزه‌های گوناگون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در کشور بوده‌ایم اما جمع‌بندی و برآیند همه سال‌های گذشته، غیر از عزت و افتخار و سربلندی برای کشور نبوده است.

امروز جمهوری اسلامی ایران رمز عملیات جهاد علیه استکبار است و مرکز و خیمه فرماندهی جریان مقاومت جهانی است و به زودی این خیمه به فرماندهی صاحب و مولایمان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف فاتح نبرد آخرالزمانی خیر علیه شر خواهد بود.

ما نوجوانان و جوانان بسیجی ایرانی بر این باوریم گام دوم انقلاب اسلامی میدان موفقیت‌ها و عرصه دست یابی به قله‌های است که نسل قبلی اما برای رسیدن به آن خون ها دادند. نسل جوان و نوجوان ایران از ابتدای شکل گیری حرکت‌های انقلابی تا پیروزی انقلاب و شکل گیری نظام و بعد از آن تاکنون و انشاالله تا قیام موعود پای کار این انقلاب و نظام بودند؛ اهدای ۳۶ هزار شهید گلگون کفن دانش آموز این هم‌شاگردی‌های نسل قبلی ما بیانگر این ادعا است.

کسب مقام های برتر در المپیاد ها و مسابقات علمی افتخار‌آفرینی در حوزه‌های ورزشی و فرهنگی نیز گوشه‌ای از موفقیت‌ها و تلاش‌های نوجوانان و جوانان ایرانی در کنار دیگر اقشار مردم است. ما اعتقاد داریم مشکلاتی را که دشمن تلاش می‌کند در عرصه‌های مختلف برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به وجود آورد هرکدام مانعی است که آن را پشت سر خواهیم گذاشت و پس از پشت سر گذاشتن هر مشکل، ما قوی‌تر شده‌ایم؛ ایران قوی ایرانی است که راه‌ها و کوره‌راه‌های موجود در مسیرِ سربلندی را با موفقیت پشت سر بگذارد و قطعا پشت سر خواهد گذاشت.

ایران قوی ایرانی است که مردم یعنی جوانان و نوجوانان و دیگر اقشار آن قدرت تشخیص سره از ناسره و حق از باطل را دارند؛ ایران قوی ایرانی است که مردمش دل در گرو ولایت داشته و دارند همانگونه که تاکنون داشتند. حضور عده‌ای فریب‌خورده که نادانسته خود را در بازی خطرناک دشمنان این مرز و بوم قرار داده‌اند به هیچ عنوان به چهره پرافتخار نوجوان و جوان ایرانی آسیبی نمی‌رساند. ما همان نسلی هستیم که از ما حسین فهمیده‌ها، بهنام محمدی‌ها، نسرین افضل‌ها و دیگر شهیدان والا مقام بلند شده‌اند.

در اینجا لازم است چند کلامی خطاب به مسئولین محترم عرض کنیم؛ آقایان و خانم‌هایی که بر مسند مسئولیت نشسته‌اید ایران اسلامی امروز نیازمند جهاد است؛ جهاد در عرصه علم، عرصه فرهنگ، عرصه اقتصاد، سیاست و نظامی‌؛ قطعا پیشرفت‌های مختلف و گوناگون در برخی از عرصه‌ها نشان می‌دهد راه موفقیت گرچه دشوار است اما باز است و آنجا که توفیقی حاصل نشده است مثل حوزه اقتصاد کاملاً معلوم است که دچار سوء تدبیر نفوذ یا خیانت هستیم.

ما دانش آموزان بسیجی که چشمان بیدار جامعه تعلیم و تربیت ایران اسلامی هستیم مجدانه می‌خواهیم با تلاش بیشتر و مجاهدت بیشتر راه را برای زندگی آرام و توأم با آرامش و مومنانه مردم فراهم کنید؛ این مردم هر جا که لازم بوده است پای کار نظام ایستاده‌اند.

اما خطاب ما به دشمن ما این است دشمن خونخوار ای گرگ جرار در هر لباسی که هستی بدان که جوان و نوجوان ایرانی هر لحظه بر توانایی‌های خود برای مقابله با تو می‌افزاید و تیزبینانه تحرکات شیطان‌صفتانه تو را در هر لباسی که هستی زیر نظر دارد. آن گاه که دست از آستین داعش بر می‌آوری و خون همکلاسی‌های ما را در کوچه و خیابان می‌ریزی؛ آنگاه که در تریبون‌های آراسته تلویزیون‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های مجازی می‌نشینی و تخم‌ نفاق و گمراهی و خیانت می‌افشانی؛ آنگاه که با تولیدات کثیف و پست خود در حوزه هنر و فرهنگ، ایمان و اعتقاد ما را نشانه می‌روی، ما تو را خوب می‌شناسیم و به حول و قوه الهی اجازه نخواهیم داد ذره‌ای به حیثیت و اعتبار ما لطمه وارد کنی.

ما امروز جهاد علمی را بر خود فرض می‌دانیم. ما به حدیث شریف (العلم سلطان) ایمان داریم؛ می‌دانیم دشمنان این مرز و بوم تلاش می‌کنند حرکت‌های علمی و تحقیقاتی این کشور را در حوزه‌های مختلف مدرسه و دانشگاه و مراکز تحقیقاتی دچار مشکل کنند؛ ولی بدان اینها نتیجه‌ای ندارد جز ایران قوی؛ ما برآنیم تا امروز در عرصه علم و صنعت فرهنگ هنر و اجتماعی به مثابه سربازی دلاور و کاربلد برای ایران اسلامی باشیم. ما دشمن کمین گرفته را از یاد نمی‌بریم؛ ما بر عهد ازلی خود پایبندیم؛ امروز محیط آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت کشور، نیازمند توجه فوق العاده ویژه است و دانش‌آموز ایرانی که مورد هجمه و طمع همه‌جانبه قدرت‌های شیطانی غرب و شرق است نیازمند داشتن برنامه تربیتی و فرهنگی منسجم است؛ چیزی که تاکنون متاسفانه وجود نداشته است و مطالبه جدی ما از مسئولین امر این است که حوزه تعلیم و تربیت و پرورش ابعاد وجودی انسان را در فضای دانش‌آموزی و مدرسه جدی بگیرند.

در پایان به محضر رهبر عزیز و فرمانده‌مان عرض می‌کنیم: آقاجان؛ فرزندان دهه هشتادی و نودی شما با همان صلابت و قدرت و شجاعت و شعور اول انقلاب و با فهم دقیق از شرایط روز کشور و دنیا و با سینه‌های مملو از ایمان و دل‌هایی مومن پای کار نظام ایستاده‌اند؛ آقاجان! هر کدام از ما سدی هستیم در مقابل دشمنی‌ها و ستونی هستیم برای این عمارت رفیع و بلند و تمدن‌ساز؛ تمدنی که در آن مظلوم دیگر مظلوم نیست و ظالم را جرئت ظلم و ستم بر دیگران نیست؛ ما تحت زعامت حکیمانه شما منتظر دمیده شدن طنین زیبا و دلنواز ظهور هستیم و امید داریم آن روز هر چه زودتر فرا رسد؛ و من الله توفیق؛ دانش‌آموزان ایران اسلامی.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار