امضای سند همکاری کشت‌و‌صنعت مغان و صربستان در حوزه کشاورزی

اردبیل (پانا) - در آیینی تفاهم‌نامه و سند دوجانبه بین شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با نماینده شرکت‌های کشاورزی کشور صربستان برای همکاری و انتقال فناوری روز کشاورزی به امضا رسید.

کد مطلب: ۱۳۱۸۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
امضای سند همکاری کشت‌و‌صنعت مغان و صربستان در حوزه کشاورزی

قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در آیین امضای این سند همکاری، توسعه باغات با انتقال ارقام جدید باغی و نهال، آموزش موضوعات به‌زراعی و باغی در راستای تبدیل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به قطب تولید بذر محصولات و مشاوره و ارائه خدمات کارشناسی در راستای افزایش عملکرد محصولات زراعی را از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه ذکر کرد.

وی افزود: تولید بذر گندم و سایر محصولات به صورت سنتی تاریخچه وسیعی دارد و تاکید طرف ایرانی در این سند همکاری با طرف صرب بر تولید بذر در اراضی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان متمرکز شده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بیان کرد: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان مصمم به تولید بذر برای همه کشاورزان و روستائیان ایران و منطقه است و در این مسیر بر اساس ویژگی‌های اقلیمی استان اردبیل هدف‌گذاری کرده است.

محمدی با تاکید بر ضرورت ورود فناوری و دانش فنی صنعت تولید بذر جهت دستیابی به ارقام پرتولید در مزرعه و روی زمین اظهار کرد: مدیریت اقتصاد بذر و برای شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به عنوان یک بنگاه اقتصادی و مادر در کشور خیلی حیاتی است.

وی بیان کرد: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان برای شروع همکاری با طرف صربستانی ۵۰ هکتار در اختیار طرف خارجی قرار می دهد تا آنها تولید بذور مختلف را آغاز کنند و در صورت تایید و گواهی ارقام به دست آمده، میزان کشت افزایش خواهد یافت.

گفتنی است در قالب این تفاهم‌نامه، طرف صربستانی متعهد به انتقال مواد ژنتیکی پیشرفته در ارقام محصولات راهبردی به داخل ایران، تولید بذور در محصولات راهبردی و علوفه‌ای، تحقیقات و معرفی ارقام جدید گندم و جو و همکاری در اصلاح الگوی کشت منطقه مغان و ایران شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار