افزایش ۲۵ درصدی تولید محصولات باغی در کشت و صنعت مغان

اردبیل (پانا) - مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت میزان تولید محصولات باغی در این شرکت ۲۵ درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۲۲۵۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۲۵ درصدی تولید محصولات باغی در کشت و صنعت مغان

به گزارش اداره کل شرکت کشت و صنعت مغان، اسدالله محسن‌زاده، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: باغات میوه شرکت در دهه‌های گذشته به دلیل نبود سرمایه‌گذاری به مجموعه‌ای زیانده تبدیل شده بود که هم اکنون از مجموع ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار مجتمع باغات ۱۲۰۰ هکتار بهره اقتصادی دارد و بقیه با عمر بیش از ۳۰ سال فرسوده شده است که امسال به اصلاح و توسعه ۲۵۰ هکتار اقدام شده و در سال‌های آینده این کار ادامه خواهد یافت.

وی اظهارکرد: با تامین به موقع نهاده‌های باغی و نظارت دقیق در هرس درختان امسال تولید محصولات باغی این شرکت از ۵ هزار و ۶۰۰ تن به ٧ هزار تن افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان گفت: کل باغ زیتون شرکت هم‌اکنون ۳۰۰ هکتار است که ۷۰ هکتار آن امسال ایجاد و جهت جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده نسبت به فرآوری آن اقدام شده و با استحصال کنسرو زیتون در بسته‌بندی‌های شیک روانه بازار مصرف می‌شود.

محسن‌زاده بیان کرد: هم‌اکنون وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ای برای زهکشی ۵ هزار هکتار در استان اردبیل دارد که با نظر مساعد وزیر جهاد کشاورزی ۲ هزار هکتار آن در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح اشتغال‌زایی با اعتبار ۲۲ هزار میلیارد تومانی برای احیا و توسعه این مجتمع تولیدی آماده شده و از طریق استانداری به وزارتخانه ارسال شده که امید است با تاکید ویژه رئیس جمهوری پیگیری‌های لازم از طریق مدیریت شرکت و مراجع مربوطه انجام شده و به ایجاد اشتغال پایدار در سطح منطقه کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار