۷ هزار تن میوه در باغات کشت و صنعت مغان تولید شد

اردبیل(پانا) - مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان خبر داد امسال ۷ هزار تن انواع میوه از باغات این شرکت تولید و روانه بازار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۱۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
۷ هزار تن میوه در باغات کشت و صنعت مغان تولید شد

به گزارش شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان،اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: برای افزایش راندمان تولید برنامه ریزی لازم صورت گرفته و برای سال آینده پیش بینی شده میزان تولیدات میوه افزایش یابد.

او افزود: کاشت گیلاس و بادام در این شرکت در دستور کار قرار گرفته و ۲ طرح مهم و اساسی هم از قبیل شیلات و مرغداری در این شرکت ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به زه‌دار بودن۲ هزار هکتار از اراضی کشت و صنعت مغان اشاره کرد و گفت: این شرایط به کاهش تولید منجر شده که ضروری است با اصلاح این فرآیند به بهبود شرایط تولید در کشت و صنعت مغان کمک کنیم.

محسن‌زاده به فرسودگی و کهنه بودن سامانه زیرساختی در کشت و صنعت مغان اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز باید سرمایه‌گذاری‌ها به سمت مدرن‌سازی امکانات و تجهیزات به پیش برود.

او وسعت اولیه کشت و صنعت مغان را به عنوان بنگاه عظیم اقتصادی در شمال استان ۶۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: در حال حاضر از این اراضی تنها ۲۷ هزار هکتار در دست کشت و صنعت مغان است که ۲۳ هزار هکتار آن قابل کشت است.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه امسال ۱۰۰ هکتار از اراضی این شرکت به سامانه آبیاری مدرن مجهز می‌شود افزود: سه هزار هکتار زمین دیم در کشت و صنعت مغان وجود دارد که یک هزار هکتار آن زهدار است و تلاش بر این است اراضی این شرکت از دیم به آبی تبدیل شود تا ضمن افزایش تولید تغییر الگوی کشت هم مدنظر قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار