وزیر کشور خبر داد:

سامان‌دهی ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار کشور تا پایان دولت

تهران (پانا) - وزیر کشور از ساماندهی و بهبود وضعیت ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار کشور تا پایان دولت خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۷۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
سامان‌دهی ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار کشور تا پایان دولت

احمد وحیدی در همایش اقدامات انجام شده برای ۲۰۲۰ محله کم برخوردار‌ که صبح امروز با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری در تالار وزارت کشور برگزار شد، گفت: برای موضوعی گرد هم آمده‌ایم که بسیار مهم است، از حیث عدالت، از نگاه محرومیت‌زدایی، رفع تبعیض و حتی مسأله‌ای اجتماعی، از هر نگاهی این موضوع بسیار مهم است. ما محله‌هایی پیدا کرده‌ایم که زیاد به آن‌ها توجه نشده است. سلسله محله‌هایی که گاهی‌ به دلیل رشد و شتاب مهاجرت به شهرها به این وضعیت رسیده‌اند و در آن‌جا با مشکلات مختلفی مواجه هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه رسیدگی به مسائل و آسیب‌های اجتماعی از جمله وظایف وزارت کشور است، گفت: مشکلاتی در این مناطق وجود دارد که از نوع اقتصادی، از نوع توانمندسازی است. مشکلات کاربری، ساختاری، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و ... در این مناطق وجود دارد اما در این محلات ظرفیت‌های خوبی هم وجود دارد. در برخی از این محلات خانواده معظم شهدا حضور دارند و ‌پرداختن به مسائل اجتماعی از اهم اموری است که باید به آن توجه شود.

وی با تاکید بر پرداختن به مسائل اجتماعی و فرهنگی افزود: اکنون در این محلات جامعه مدنی و اقتصادی و فرهنگی ما متناسب با توسعه جلو نرفته است. شاهد گسست‌های محله‌ای و محلاتی که مشکلات ملکی و مسکن دارند‌ هستیم و در کنار آن مردم بسیار خوبی در این محلات زندگی می‌کنند که انقلاب‌دوست و کشور‌دوست و مهربان هستند. بنابراین ساختارهایی نیاز است که به‌صورت اساسی وضعیت آن‌ها را سامان دهد. گاهی سازه‌هایی در این مناطق شکل گرفته و ایجاد شده که ناایمن و غیراستاندارد است.

وحیدی گفت: برای توجه به این مسأله، ساختاری برای محرومیت‌زدایی و عمران و توانمند‌سازی این محلات شکل گرفت و با حضور نهادهای مرتبط مانند ستاد اجرایی فرمان امام و سایر نهادها و با صدور ابلاغیه‌هایی به استانداران مختلف و بخشداران و شهرداران امیدواریم بتوانیم در این حوزه کار مهمی را شکل دهیم. برای سامان‌دهی این محلات، ساختاری شکل گرفته به‌عنوان «جانشین وزیر کشور» برای استفاده از همه ظرفیت‌های کشور. کاری که صورت گرفته مورد تاکید و تایید مقام معظم رهبری هم هست.

وزیر کشور با بیان اینکه آیین‌نامه‌های لازم هم در دولت برای سهول رفع مشکلات این محلات تهیه شده است، گفت: امیدواریم تا پایان این دولت این محلات سامان‌دهی شده و به وضعیت مناسبی برسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار