حجت الاسلام ذوعلم در جمع معاونان و مربیان پرورشی منطقه ۹ عنوان کرد:

ضرورت اجرای راهکارهای تربیتی و برنامه‌های نو و مبتکرانه در آموزش و پرورش

تهران (پانا) - استادیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، تربیت اسلامی را حکمت بنیان خواند و از دین مبین اسلام به‌عنوان دین تربیت یاد کرد چرا که همه عرصه‌های تعالی انسان در ابعاد فردی و اجتماعی مشروط به تربیت صحیح است.

کد مطلب: ۱۳۱۷۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت اجرای راهکارهای تربیتی و برنامه‌های نو و مبتکرانه در آموزش و پرورش

حجت الاسلام علی ذوعلم با حضور در جمع معاونان و مربیان پرورشی و امور تربیتی منطقه ۹ آموزش و پرورش شهر تهران، درباره تربیت اسلامی گفت: تعلیم و تربیت همواره از مهمترین دغدغه‌های مصلحان و متفکران بوده است و از دیدگاه ادیان الهی نیز این مقوله، مقوله اساسی حیات انسان است و اسلام به‌عنوان تنها دین حق الهی در ابعاد گوناگون تربیت انسان، مبانی، ارزش‌ها و راهبردهای اساسی را ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه از آن‌جا‌که همه عرصه‌های تعالی انسان در ابعاد فردی و اجتماعی مشروط به تربیت صحیح است و اساسا اسلام را می‌توان دین تربیت خواند، گفت: در این میان مولفه اهداف و رویکرد محتوایی تربیت مهمترین مولفه‌ای است که پیوند بین مبانی و نگرش‌های فلسفی تربیت از یک سو و فرایند تحقق آن را از سوی دیگر برقرار می‌کند.

ذوعلم افزود: از منظر اسلام، تربیت عقلانی و پرورش قدرت تفکر فطری مهمترین هدفی است که تکیه‌گاه و خاستگاه اولیه ایمان به مبداء و معاد و شکل‌گیری باور عمیق به حقایق و ارزش‌های الهی را فراهم می‌سازد.

همه عرصه‌های تعالی انسان در ابعاد فردی و اجتماعی مشروط به تربیت صحیح است

مدرس حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با استناد به سند تحول بنیادین به عنوان سند بالادستی آموزش و پرورش که مورد تائید و تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش به‌دنبال تحقق این هدف است تا یک دانش‌آموز دین‌مدار را تربیت کرده و به جامعه تحویل دهد.

ذوعلم افزود: طبق سند تحول بنیادین هدف وزارت آموزش و پرورش صرفاً علم آموزی نیست، بلکه هدف آن تربیت است یعنی تربیت علمی، اخلاقی، ایمانی و عملی دانش‌آموزان.

استادیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به نقش حساس و مهم معاونان و مربیان پرورش و امور تربیتی گفت: مطالبه مردم از معاونت پرورشی این است که برای آسیب‌های اجتماعی و مصونیت‌بخشی به دانش‌آموزان برنامه‌های موثر و کاربردی داشته باشند و بر ارائه و اجرای راهکارهای تربیتی و برنامه‌های نو و مبتکرانه پرورشی تاکید کرد.

‌در بخش دیگری از این نشست، علیرضا طالبی سرپرست معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه۹ در سخنانی درباره اهمیت توجه به قرآن کریم به راه‌های جذب دانش‌آموزان به قرآن، اهمیت نماز جماعت در مدارس، جذب دانش آموزان به نماز جماعت، طرح پیوند مدرسه با محراب، مسابقات قرآنی و فرهنگی هنری اشاره و برنامه سالانه فعالیت‌های حوزه پرورشی و تربیت‌بدنی در سطح مدارس و منطقه را تشریح و تبیین کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار