رئیس گروه مشاوران مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

فرماندهی نهادها در اجرایی سازی سند تحول بنیادین با آموزش و پرورش است

مشهد(پانا)- مشاور ارشد و رئیس گروه مشاوران مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه مدیران سمپاد به نقل از مقام معظم رهبری گفت اگر فرماندهی با آموزش و پرورش است، نهادهایی چون خانواده، حکومت، رسانه، هنر و نهادهای دیگر همه در سند تحول مسئولیت دارند.

کد مطلب: ۱۳۱۹۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
فرماندهی نهادها در اجرایی سازی سند تحول بنیادین با آموزش و پرورش است

ابوالقاسم خسروی، مشاور ارشد و رئیس گروه مشاوران مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه مدیران سمپاد به نقل از مقام معظم رهبری گفت: اگر فرماندهی با آموزش و پرورش است، نهادهایی چون خانواده، حکومت، رسانه، هنر و نهادهای دیگر همه در سند تحول مسئولیت دارند.

وی گفت: عده ای می خواهند جایگاه آموزش و پرورش را از چشم بیندازند و نقش تعلیم و تربیت و معلم را ضعیف کنند ولی باید یادمان باشد کسی که همه ما مدیون او هستیم، معلم است.

خسروی افزود: در این حرکت در مسیر رسیدن به آرمان های انقلاب، یادمان نرود که خدمات انقلاب اسلامی به برکت خون شهدای حوزه تعلیم و تربیت کم نبوده و اگر گاهی از ضعف ها و چالش ها می گویم به این معنا نیست که برکات نظام و انقلاب را نبینیم.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب با وجود صادرات نفت و جمعیت کم، سرانه هر دانش آموز یک و نیم متر بوده ولی در حال حاضر به حدود ۶ متر رسیده است، حتی در سمپاد، ۵ مرکز آموزش دانش آموزان استعدادهای درخشان داشتیم که به ۸۰۰ مرکز رسیده، در مدارس شبانه روزی و در بحث سواد بانوان نیز پیشرفت بسیاری داشته ایم.

وی در ادامه گفت: در حوزه پزشک فوق تخصص بعد از انقلاب آقایان ۳ برابر ولی بانوان ۱۴برابر پیشرفت داشته اند و در زمینه ورزشی و المپیاد زیست و نجوم، در برابر آمریکا ایستاده ایم.

مشاور ارشد و رئیس گروه مشاوران مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: نگاه سیاست زدگی از آموزش و پرورش باید ریشه کن شود و مدارس ما از حافظ محوری به تمام ساحتی تبدیل شود، البته دو سال دوری دانش آموزان از دامن معلم و کلاس درس، اهمیت آن ها را به ما نشان داد، سبک زندگی، بهداشت و سلامت آن ها تغییر کرد و حتی افسردگی به سراغ بچه ها آمد.

وی گفت: یادمان باشد اگر فرماندهی با آموزش و پرورش است، نهادهایی چون خانواده، حکومت، رسانه، هنر و نهادهای دیگر همه در سند تحول مسئولیت دارند.

خسروی در پایان از صدا و سیما خواست جلوه های زیبای معلمان را مورد توجه قرار دهد، به بچه ها سبک زندگی بیاموزد و کمک کند فضای شاد و با نشاطی برای دانش آموزان فراهم شود.

دانش آموز خبرنگار: حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار