به‌مناسبت هفته جهانی فضا انجام شد:

مسافری از فضا در مدارس بهارستان یک/ فیلم

بهارستان یک (پانا) - دانش‌پژوه عضو نجوم پژوهش‌سرای شهید احمدی روشن بهارستان یک، با پوشش لباس فضانوردان، در مدارس منطقه با عنوان «مسافری از فضا» حاضر و به ارائه مطالب علم نجوم پرداخت.

کد مطلب: ۱۳۱۶۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
مسافری از فضا در مدارس بهارستان یک/ فیلم

به‌مناسبت هفته جهانی فضا، مینا اسماعیل‌نسب عضو فعال انجمن نجوم بهارستان یک با پوشش فضانوردان با نام "مسافری از فضا" در مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه حضور یافت و درباره موضوعات مختلف علم نجوم، دستاوردهای نجومی و زیستگاه‌های فضایی‌، اطلاعاتی کامل به دانش‌آموزان ارائه داد.

آیت اصلانی سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان با حضور در این جلسه آموزشی، ضمن اشاره به اهمیت علم نجوم در زندگی، به کرات و آسمان‌ها اشاره کرد و گفت: ناشناخته‌های فضا بسیار هستند و اگر کسی بخواهد نسبت به این ناشناخته‌ها آگاهی پیدا کند، در قرآن کریم مثال‌هایی عنوان شده است؛ زیرا قرآن، دریایی از علم است و از فضا و ناشناخته‌های آن، مطالبی را بازگو کرده است و تنها راه انسان برای کشف این ناشناخته‌ها، این است که سیری در قرآن داشته باشد.

همچنین فاطمه جباری مدیر پژوهش‌سرای شهید احمدی روشن نیز هدف از برگزاری این جلسه آموزشی را، افرایش سطح آگاهی دانش‌آموزان نسبت به علم نجوم دانست و گفت: جذابیت‌های علم نجوم و نقش بانوان در عرصه‌های فضایی، اهمیت خاصی برای دانش‌آموزان دارد؛ فلذا بر لزوم ایجاد آگاهی دانش‌آموزان منطقه در این حوزه، تاکید بسیار داریم.

جباری در ادامه اظهار تصریح کرد: علم نجوم به‌صورت یک موضوع میان‌رشته‌ای، کاربردهای فراوان و مهمی در زندگی روزمره انسان‌ها دارد و پردازش به این موضوع، نیازمند به‌کارگیری علوم و فناوری‌های مختلف است.

مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شهید احمدی‌روشن تاکید کرد: اگرچه علم نجوم با اصول کیهانی در ارتباط است؛ اما فیزیک، اختر فیزیک و علوم مختلف را پیش می‌برد؛ از این‌رو اساساً علم نجوم، رمز و رازهای کیهان و کائنات را که پهناور، متغیر و زیباست، آشکار می‌کند.

در ادامه دانش‌آموزان با فعالیت‌های انجمن نجوم پژوهش‌سرا و دستاوردهای علمی دانش‌پژوهان عضو این انجمن در سطح استان و کشور آشنا شدند.

‌این جلسه، با حضور آیت اصلانی سرپرست، صالح اسماعیلی سرپرست معاونت آموزش متوسطه و عباس آزادی معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان و فاطمه جباری مدیر و سایر کارشناسان پژوهش‌سرا شهید احمدی‌روشن در مدارس ابتدایی و متوسطه بهارستان برگزار شد.

خبرنگار دانش‌آموز: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار