مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

رایگان‌شدن کتب درسی دانش‌آموزان مناطق مرزی نشانه عدالت آموزشی است

نهبندان (پانا) - مدیر‌‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت‌ رایگان‌شدن کتب درسی دانش‌آموزان شهرستان مرزی نهبندان، نشانه عزم جدی دولت مردمی و انقلابی برای برقراری عدالت اجتماعی، آموزشی و تربیتی است.

کد مطلب: ۱۳۱۶۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
رایگان‌شدن کتب درسی دانش‌آموزان مناطق مرزی نشانه عدالت آموزشی است

سید علیرضا موسوی‌نژاد روز گذشته در مراسم معارفه مدیر آموزش و شهرستان نهبندان، اظهار کرد: تهدیدات موجود در نوار مرز، حساسیت کار فرهنگی و گسترش فعالیت‌های مبتنی بر علوم دانش‌بنیان معلمان و دانش‌آموزان این سامان را دو چندان می‌کند.

وی، رایگان‌شدن کتب درسی دانش‌آموزان نهبندانی را نشانه عزم جدی دولت برای برقراری عدالت اجتماعی، آموزشی و تربیتی دانست و افزود: رسالت معلمان مرزنشین، ارتقای مهارت‌های علمی، عقیدتی، بصیرتی، معرفتی، فرهنگی و اجتماعی نسل حاضر برای فردایی بهتر در تمامی عرصه‌ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که مدیریت در اسلام بر مبنای مدیریت گروهی است و پیامبر اسلام(ص) خود پایه گذار چنین مکتب مدیریتی بودند، افزود: در فرهنگ اسلامی، مدیریت به‌معنای ایجاد هماهنگی در اجزا و لایه‌های مختلف و فراهم‌کردن زمینه رشد و تعالی انسان‌ها از طریق ارائه خدمت شایسته به آنها، مطابق قرآن برای سیر به سوی خداوند است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به نقش بی بدیل فرهنگیان استان در پیچ‌ها و گردنه‌های حساس تاریخ انقلاب، اظهار کرد: بررسی اجمالی تاریخ انقلاب اسلامی گویای این نکته است که معلمان در دوران مبارزه و پس از پیروزی انقلاب، جزو نیروهای محوری و طلایه‌داران خط ولایت بودند.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه مهمترین فعالیت‌های معلمان، علاوه بر مبارزات سیاسی، می‌توان به مبارزه فکری و فرهنگی علیه دشمنان اشاره کرد، گفت: معلمان در این عرصه، با آگاهی‌بخشی به جامعه و افشاگری علیه توطئه‌های دشمنان، در عرصه فرهنگی و جنگ نرم، هویتی جدید، برای فعالیت‌های خود خلق کرده و به انجام رسانیده‌اند.

وی با بیان اینکه گفتمان انقلاب از آنجایی که مطابق با فطرت انسان است، هرگز کهنه نمی شود، گفت: معلمان انقلابی خراسان جنوبی،علاوه بر تزریق عصاره آگاهی به پیکره جامعه دانش آموزی این خطه، با بهره گیری از امکانات و منابع موجود،به افشای حقایق پشت پرده و جنایات و خیانت گروهک های منافق و پیاده نظام داخلی آنها در حوادث اخیر پرداخته و در کنار روشنگری دینی،با کمک صاحبان اندیشه و فکراسلامی، مسئولیت برملا کردن توطئه های رسانه ای دشمن را نیز برعهده گرفتند.

در این مراسم «طیبه جوادی» بعنوان اولین مدیر بانو، برای مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کویری و مرزی نهبندان معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار