‌در نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان مطرح شد

ضرورت تجهیز یک مرکز آموزش مهارتی در هر شهرستان کردستان‌ ویژه مناطق محروم

سنندج (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کردستان عنوان کرد تجهیز یک مرکز آموزش مهارتی در هر شهرستان کردستان‌ ویژه مناطق محروم ضرورت دارد.

کد مطلب: ۱۳۱۳۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تجهیز یک مرکز آموزش مهارتی در هر شهرستان کردستان‌ ویژه مناطق محروم

چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش استان با حضور استاندار کردستان، مدیر کل آموزش و پرورش استان، امام جمعه سنندج و دیگر اعضای شورا در سالن جلسات شهدای گمنام استانداری برگزار شد.

استاندار کردستان در این نشست با تبریک آغاز سال تحصیلی به کلیه اصحاب تعلیم و تربیت، ابراز امیدواری کرد که بعد از دو سال تعطیلی مدارس به خاطر شیوع کرونا، سال تحصیلی جدید، سال پر خیر و برکتی برای فرهنگیان و دانش آموزان و آموزش و پرورش استان باشد.

وی ضمن تشکر از گزارش های ارائه شده در راستای ضرورت مهارت آموزی دانش آموزان، اقدامات حوزه سوادآموزی، اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و همچنین طرح آزادسازی فضاهای ورزشی، این اقدامات را خوب و تاثیرگذار دانست و خواستار پیگیری آنها به منظور حصول نتیجه نهایی شد.

در این نشست هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش و پرورش استان، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، از حمایت و پشتیبانی استاندار کردستان، همراهی اعضای شورا و همکاری دستگاه های مرتبط در بازگشایی مدارس تشکر کرد و گفت: همزمان با سراسر کشور، سال تحصیلی جدید در مدارس استان آغاز و بازگشایی مطلوبی انجام شد.

وی در ادامه گزارشی از پیگیری و نتایج مصوبات جلسات گذشته شورا و میزان پیشرفت اقدامات و مصوباتی که به نتیجه نرسیده اند ارائه و خواستار همکاری دستگاه های مرتبط در عملیاتی شدن مصوبات ابلاغی شد.

در این نشست طیب سالاروندیان معاون آموزش متوسطه استان به تشریح برنامه آموزش مهارت به دانش آموزان دوره اول متوسطه و متوسطه نظری پرداخت و گفت: یکی از برنامه های این حوزه ،مهارت آموزی با عنوان هر دانش آموز حداقل یک مهارت است.

سالاروندیان یکی از درخواست‌های این معاونت از شورای آموزش و پرورش استان را تجهیز یک مرکز آموزش مهارتی در هر شهرستان، ویژه مناطق محروم بر اساس پودمان های دروس کار و فناوری و فرهنگ و هنر به ارزش 300 میلیون تومان برای هر مرکز شد.

معاون آموزش متوسطه استان همچنین با اشاره به برون سپاری آموزش های خارج شاخه کاردانش، گفت: برای برون سپاری آموزش تعداد 1426 دانش آموز به مبلغ 6 میلیارد تومان اعتبار جهت پرداخت بدهی گذشته و انعقاد قرارداد سال جاری نیاز است.

همچنین رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان نیز گزارشی از برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان (ورودی پایه اول) ارائه کرد و با بیان اینکه از تعداد 30 هزار و 881 دانش آموز واجب التعلیم استان، تعداد 31 هزار و 105 نوآموز در برنامه سنجش شرکت کرده اند، گفت: 23 هزار و 625 نفر از آنان، نوآموزان بدو ورود به دبستان بوده و 7 هزار و 480 نوآموز نیز پیش دبستانی بوده اند که در مجموع 102 درصد این برنامه در سطح استان محقق شده است.

رمضان یوسفی، معاون سوادآموزی استان نیز در ادامه این نشست به تشریح دستورالعمل اجرایی سواد آموزی مدرسه محور و ضرورت اجرای آن پرداخت و گفت: بر این اساس مدارس، معین برنامه های سواد آموزی هستند و کلیه عوامل اجرایی باید بر اساس شرح وظایف پیش بینی شده در اجرای برنامه ها همراهی کنند.

وی با اشاره به ابلاغ 12 هزار و 800 نفر حجم پوشش برای دوره های سوادآموزی، انتقال و تحکیم در سال جاری، اظهار کرد: حجم ابلاغی مذکور به تفکیک دوره ها به شهرستانها و مناطق اعلام شده است.

در بخش پایانی این نشست افشین خوشگوار، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان، اقدامات انجام شده در راستای برنامه آزادسازی و مردمی سازی مجموعه های آموزشی ورزشی با رویکرد تربیتی و خانواده محوری (طرح شهید خرازی) ارائه و گفت: در اجرای این طرح، تعداد 60 مکان ورزشی روباز و سرپوشیده به همین موضوع اختصاص و همزمان با هفته تربیت بدنی 28 و 29 مهرماه در سطح استان فعالیت آغاز خواهد شد.

وی همچنین گزارشی از اجرای طرح شهید سلیمانی نیز ارائه کرد و از آماده بهره برداری شدن 70 درصدی پروژه ها خبر داد و گفت: برای تکمیل و تحویل کلیه پروژه ها به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون اعتبار نیاز می باشد.

عسکری فرماندار سنندج نیز در ادامه نشست خواستار تعیین تکلیف وضعیت مدارس منطقه تاناکورای سنندج و اختصاص زمین و احداث فضاهای آموزشی مورد نیاز شد و گفت: ضرورت دارد در جلسات شورای آموزش و پرورش به مسائل تربیتی و پرورشی دانش آموزان نیز پرداخته شده و نشست های روشنگری در مدارس برای دانش آموزان و اولیای آنان از طریق آموزش و پرورش پیش بینی و برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار