نشست هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی کردستان به‌مناسبت روز دانش‌آموز

سنندج (پانا) - در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، نشست تشکل‌های دانش‌آموزی استان کردستان به‌منظور هماهنگی برنامه‌های بزرگداشت 13 آبان و روز دانش‌آموز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۱۹۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
نشست هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی کردستان به‌مناسبت روز دانش‌آموز

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، در نشستی که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان، معاون پرورشی و فرهنگی و مسئولان سازمان دانش آموزی، بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی و هلال احمر برگزار و پیرامون برگزاری مراسم راهپیمایی 13 آبان و نواخته شدن زنگ استکبارستیزی در مدارس استان بحث و تبادل نظر و هماهنگ لازم صورت گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمدحسین فهمیده، شهدای دانش آموز به ویژه دانش آموزان شهید حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ شیراز، با اشاره به وقوع حوادث اخیر در سطح کشور و استان، انسجام درونی و تبیین درست مسائل را از مهمترین اولویت های کاری عنوان کرد و گفت: فرهنگیان و معلمان عزیز در این شرایط می توانند نقش آفرین و اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه به برکت خون پاک شهیدان، نظام اسلامی مقتدر است و همه دلسوزان پای کار هستند، حضور پرشور اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان را در راهپیمایی 13 آبان امنیت ساز دانست و گفت: آموزش و پرورش برای اجرای برنامه ها، آمادگی دارد و تشکل های دانش آموزی در راستا پیش رو هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سادات رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در این نشست، از 13 آبان به عنوان یک روز تاریخی در سرنوشت ملت ایران نام برد و با اشاره به حوادث این روز ، استکبارستیزی و مقابله با استعمار را وجه اشتراک این وقایع برشمرد.

وی با اشاره به تفاوت 13 آبان سال جاری با سال های قبل، هجمه نظام سلطه، راه اندازی جنگ ترکیبی و شناختی علیه نظام اسلامی را از وجوه تمایز 13 آبان امسال عنوان کرد و گفت: نوک پیکان هجمه دشمن نسل نوجوان و جوان کشور است و حضور پررنگ دانش آموزان و نسل جوان در راهپیمایی 13 آبان، باطل السحر و پادزهر توطئه های دشمنان است.

حجت‌الاسلام سادات، مشارکت دانش آموزان در اجرای برنامه ها و تجلیل از دانش آموزان موفق در عرصه های مختلف را از برنامه های این روز عنوان و تصریح کرد: نظام اسلامی به مشارکت و حمایت نیاز دارد و حضور پررنگ اقشار جامعه در این همایش موجب کاهش التهابات و توطئه های دشمنان خواهد شد.

در ابتدای این نشست، حجت الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز، هدف از برگزاری این نشست را هماهنگی به منظور برگزاری راهپیمایی 13 آبان و برگزاری زنگ استکبارستیزی در مدارس عنوان کرد.

وی از ارسال دستورالعمل وزارتی بزرگداشت 13 آبان به واحدهای اداری و آموزشی استان خبر داد.

نریمانی با اشاره به آغاز برنامه های هفته بسیج دانش آموزی با برگزاری تجمع دانش آموزان دهه هشتادی، گفت: به همین مناسبت جمعی از نمایندگان تشکل های دانش آموزی استان با نماینده ولی فقیه در کردستان دیدار خواهند کرد.

گفتنی است در این نشست پیرامون راهپیمایی 13 آبان و حضور فرهنگیان و دانش آموزان همراه با اولیای آنان بحث و تبادل نظر و مقرر شد همزمان با سراسر کشور، مراسم روز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه در مدارس استان برگزار و آیین نمادین این برنامه در مرکز استان و شهرستان ها و مناطق با حضور مسئولان استانی و محلی برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار