مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

برگزاری مانور بازگشایی مدارس استان کردستان در 28 شهریور1401

سنندج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از برگزاری مانور بازگشایی در 28 شهریور 1401 برای آمادگی هر چه بیشتر مدارس استان برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۹۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور بازگشایی مدارس استان کردستان در 28 شهریور1401

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، هاشم ناظمی جلال با اعلام این خبر گفت: به منظور آمادگی کامل مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید، رفع نواقص و چالش های احتمالی، به صورت همزمان، مانور بازگشایی روز دوشنبه 28 شهریور ماه 1401 در کلیه مدارس استان برگزار می شود.

وی همچنین زمان برگزاری آیین های بازگشایی مدارس به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید را نیز اعلام کرد و گفت: جشن غنچه ها و شکوفه ها، ویژه نوآموزان پیش دبستانی و پایه اول ابتدایی، چهارشنبه 30 شهریورماه 1401 در کلیه مدارس ابتدایی و مراسم بازگشایی نیز شنبه دوم مهر ماه 1401 در کلیه مدارس استان برگزار می شود.

ناظمی جلال افزود: به همین مناسبت و با حضور مسئولان استانی و شهرستان، خانواده های معزز شهدا، ایثارگران، دانش آموزان، اولیای گرامی، فرهنگیان و عوامل اجرایی و آموزشی، مراسم بازگشایی مدارس به صورت نمادین در مرکز استان و شهرستانها و مناطق برگزار و زنگ مهر و مقاومت، نماز و ایثار در مدارس نواخته خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در قالب پروژه مهر به منظور آمادگی مدارس برای بازگشایی و آغاز سال تحصیلی جدید نیز اشاره کرد و با بیان اینکه از ابتدای فرآیند ثبت نام دانش آموزان تاکنون 294.700 نفر از دانش آموزان و در واقع 98.5 درصد ثبت نام کرده اند، گفت: کردستان در موضوع ثبت نام دانش آموزان در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

وی افزود: 97 درصد دانش آموزان استان کلاس بندی شده و کردستان در سطح کشور در رتبه اول قرار دارد و در کلاس های ایجاد شده نیز عملکرد استان 95.96 درصد است که در این خصوص نیز در رتبه دوم کشوری قرار داریم.

ناظمی جلال در ادامه گزارشی از اجرای برنامه سنجش نیز ارائه کرد و با بیان اینکه در اجرای برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان با فعالیت 15 پایگاه کار سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از تیرماه 1401 در سطح استان شروع شده است، اظهار کرد: در مجموع تعداد 32.570 نفر مورد سنجش قرار گرفته که 25070 نفر آنها نوآموزان بدو ورود به دبستان و 7500 نفر نوآموزان پیش دبستانی هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان سپس عملکرد استان در موضوع ثبت سفارش کتاب های درسی را نیز تشریح کرد و با اشاره به اینکه تاکنون 95.12 درصد دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید ثبت سفارش کتاب های درسی کرده اند، گفت: 90 درصد کتاب های درسی در استان وصول و85 درصد نیز تاکنون به شهرستانها و مناطق ارسال شده است تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید در بین دانش آموزان توزیع شود و کردستان در ثبت سفارش رتبه سوم کشوری دارد.

وی ساماندهی نیروی انسانی، سازماندهی معلمان، تغییر دوره، نقل و انتقالات فرهنگیان، ساماندهی فضاهای آموزشی، تجهیزات و آماده سازی مدارس برای بازگشایی از نظر نظافت، آراستگی و شاداب سازی را از دیگر اقدامات استان بر شمرد و گفت: مهم ترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید، آموزش حضوری است که ان شا الله با حضور دانش آموزان، شاهد بازگشایی شاداب و با نشاط مدارس خواهیم بود.

وی بهره گیری از ظرفیت دستگاه های مختلف از جمله شهرداری ها، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، راهنمایی و رانندگی و سایر دستگاه ها در راستای بازگشایی مدارس تاکید و خواستار تشکیل شورای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق قبل از آغاز سال تحصیلی جدید به منظور جلب همکاری و مشارکت دستگاه ها شد.

ناظمی جلال هم چنین خواستار برگزاری جلسات شورای معلمان مدارس قبل از آغاز سال تحصیلی جدید و تهیه و تنظیم برنامه هفتگی مدارس به دانش آموزان شد و گفت: با توجه به ارسال کتاب های درسی دانش آموزان به شهرستانها و مناطق، باید کتاب های درسی از طریق مدارس پیش از بازگشایی مدارس در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

وی در پایان با تبریک فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با توجه به تقارن آخرین روزهای ماه صفر با بازگشایی مدارس، از مدیران مدارس خواست که ویژه برنامه های آغاز سال تحصیلی جدید را متناسب با این ایام و با لحاظ شئونات و تکریم مناسبت های پیش رو برگزار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار